merchandise management

پیشنهاد کاربران

( خرده فروشی ) مدیریت گزینش کالا
این موضوع شامل تعیین تنوع ( variety ) یا عرض ( breadth of merchandise ) ( منظور گروه کالا ( categories ) ) ، دسته بندی ( assortment ) یا عمق ( depth of merchandise ) ( منظور تعداد کالای متفاوت در هر گروه ) و تعداد قلم کالا ( SKU ) در هر دسته می شود.
...
[مشاهده متن کامل]

تنوع مثلا می تواند شامل خوراکی و غیرخوراکی و یخچالی و فریزری و تازه باشد. هر کدام از این گروه کالاها می تواند تا چند سطح تقسیم شوند برای مثال غیرخوراکی می تواند به بهداشت فردی و بهداشت خانگی و بهداشت پارچه و . . . تقسیم شود. بهداشت فردی می تواند به مراقبت از پوست، مراقبت از مو و . . . تقسیم شود. مراقبت از مو می تواند به شامپو و نرم کننده و . . . و مثلا در شامپو می توانیم بسته به قالب خرده فروش به تنوعی مثلا ۵۰ - ۲۰۰ قلم کالای متفاوت برسیم.

بپرس