market share
تخصصی
پیشنهاد کاربران
( اقتصاد ) سهم بازار
مثال:
they plan to segment their market share
آنها در نظر دارند سهم بازار شان را تقسیم کنند.
آنها در نظر دارند سهم بازار شان را جدا کنند.
مثال:
آنها در نظر دارند سهم بازار شان را تقسیم کنند.
آنها در نظر دارند سهم بازار شان را جدا کنند.
سهم بازار
سهم بازار ( به انگلیسی: Market share ) درصدی از کل درآمد یا فروش یک بازار است که یک شرکت در اختیار می گیرد. به عنوان مثال، اگر در یک صنعت معین، ۵۰۰۰۰ واحد در سال فروش داشته باشد، شرکتی که فروش آن ۵۰۰۰ واحد از کل واحدها را انجام داده است، ۱۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
... [مشاهده متن کامل]
�بازاریاب ها باید بتوانند اهداف فروش را در سهم بازار ترجمه و ترکیب کنند، چرا که با توجه سهم بازار است که آن ها می توانند پیش بینی کنند چقدر باید در بازار رشد کنند و یا سهم رقبا را به دست آورند. دستیابی به مورد دوم، یعنی گرفتن سهم رقبا، تقریباً همیشه دشوارتر است. سهم بازار اغلب چشم انداز را تعیین می کند و اقدامات استراتژیک یا تاکتیکی را هدایت می کند. علاوه بر این، سهم بازار یک معیار کلیدی در درک عملکرد نسبت به رشد بازار است. زیرا اندازه گیری رشد ( یا کاهش ) فروش، فقط ممکن است نتیجه رشد یا کاهش مشابه در کل صنعتِ مد نظر باشد.
افزایش سهم بازار یکی از مهمترین اهداف هر تجارت است. مزیت اصلی استفاده از سهم بازار به عنوان معیار عملکرد تجاری این است که کمتر به متغیرهای محیطی کلان، مانند وضعیت اقتصاد یا تغییر در سیاست مالیاتی، وابسته است.
با این حال، در بازار ایالات متحده، افزایش سهم بازار ممکن است برای سازندگان محصولات قابل تعویض که به صورت بالقوه خطرساز هستند ( مانند شرکت های دارو ) خطرناک باشد. به همین دلیل یک دکترین قانونی در این کشور وجود دارد که با نام مسئولیت سهم بازار شناخته می شود.
Relative market adoption
Market share is the percentage of the total revenue or sales in a market that a company's business makes up. For example, if there are 50, 000 units sold per year in a given industry, a company whose sales were 5, 000 of those units would have a 10 percent share in that market.
سهم بازار ( به انگلیسی: Market share ) درصدی از کل درآمد یا فروش یک بازار است که یک شرکت در اختیار می گیرد. به عنوان مثال، اگر در یک صنعت معین، ۵۰۰۰۰ واحد در سال فروش داشته باشد، شرکتی که فروش آن ۵۰۰۰ واحد از کل واحدها را انجام داده است، ۱۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
... [مشاهده متن کامل]
�بازاریاب ها باید بتوانند اهداف فروش را در سهم بازار ترجمه و ترکیب کنند، چرا که با توجه سهم بازار است که آن ها می توانند پیش بینی کنند چقدر باید در بازار رشد کنند و یا سهم رقبا را به دست آورند. دستیابی به مورد دوم، یعنی گرفتن سهم رقبا، تقریباً همیشه دشوارتر است. سهم بازار اغلب چشم انداز را تعیین می کند و اقدامات استراتژیک یا تاکتیکی را هدایت می کند. علاوه بر این، سهم بازار یک معیار کلیدی در درک عملکرد نسبت به رشد بازار است. زیرا اندازه گیری رشد ( یا کاهش ) فروش، فقط ممکن است نتیجه رشد یا کاهش مشابه در کل صنعتِ مد نظر باشد.
افزایش سهم بازار یکی از مهمترین اهداف هر تجارت است. مزیت اصلی استفاده از سهم بازار به عنوان معیار عملکرد تجاری این است که کمتر به متغیرهای محیطی کلان، مانند وضعیت اقتصاد یا تغییر در سیاست مالیاتی، وابسته است.
با این حال، در بازار ایالات متحده، افزایش سهم بازار ممکن است برای سازندگان محصولات قابل تعویض که به صورت بالقوه خطرساز هستند ( مانند شرکت های دارو ) خطرناک باشد. به همین دلیل یک دکترین قانونی در این کشور وجود دارد که با نام مسئولیت سهم بازار شناخته می شود.
"سهم بازاری" : نسبت فروش محصول یک کسب وکار به کلّ فروش آن محصول در یک بازار
درصد فروش یه محصول توی بازار