چارچوب ذهنی رشد یابنده
این مفهوم یک نظریۀ روانشناسی دربارۀ یادگیری و آموزش است که توسط کارول دوک مطرح شده است. این نظریه دو نوع طرز فکر یا چارچوب ذهنی رو مطرح میکنه. افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده و افراد داری چارچوب ذهنی ثابت.
... [مشاهده متن کامل]
افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده قائل به این هستند که هوش، مهارت، استعداد و توانمندیها ذاتی و غیر قابل توسعه نیستند، بلکه میتوان با تمرین، یادگیری، دریافت بازخورد و . . . ظرفیتهای خود را برای یادگیری توسعه بخشید
این مفهوم یک نظریۀ روانشناسی دربارۀ یادگیری و آموزش است که توسط کارول دوک مطرح شده است. این نظریه دو نوع طرز فکر یا چارچوب ذهنی رو مطرح میکنه. افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده و افراد داری چارچوب ذهنی ثابت.
... [مشاهده متن کامل]
افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده قائل به این هستند که هوش، مهارت، استعداد و توانمندیها ذاتی و غیر قابل توسعه نیستند، بلکه میتوان با تمرین، یادگیری، دریافت بازخورد و . . . ظرفیتهای خود را برای یادگیری توسعه بخشید
ذهنیت رو به رشد ( Growth Mindset ) در برابر طرز فکر ثابت ( Fixed Mindset )
تفکر رشد
ذهنیت رشد
نگرش رشد
طرز فکر رشد
ذهنیت رشد
نگرش رشد
طرز فکر رشد
چارچوب ذهنی رشد یابنده
افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده قائل به این هستند که هوش، مهارت، استعداد و توانمندیها ذاتی و غیر قابل توسعه نیستند، بلکه میتوان با تمرین، یادگیری، دریافت بازخورد و . . . ظرفیتهای خود را برای یادگیری توسعه بخشید.
... [مشاهده متن کامل]
برای مظالعۀ بیشتر نگاه کنید به: چارچوب های ذهنی در مدارس. ترجمۀ محمد فروه و زهرا ( نیلوفر ) خلیقی. تهران، انتشارات ارجمند ( 1402 )
افراد دارای چارچوب ذهنی رشد یابنده قائل به این هستند که هوش، مهارت، استعداد و توانمندیها ذاتی و غیر قابل توسعه نیستند، بلکه میتوان با تمرین، یادگیری، دریافت بازخورد و . . . ظرفیتهای خود را برای یادگیری توسعه بخشید.
... [مشاهده متن کامل]
برای مظالعۀ بیشتر نگاه کنید به: چارچوب های ذهنی در مدارس. ترجمۀ محمد فروه و زهرا ( نیلوفر ) خلیقی. تهران، انتشارات ارجمند ( 1402 )
طرز فکرجدید
اندیشه رشد ( Growth Mindset ) در برابر اندیشه ثابت ( Fixed Mindset )