روش �کلاس معکوس� یعنی دانش آموزان درس ( مثل توضیح گرامر یا لغت ) را بیرون از کلاس با ویدیو یا متن یاد می گیرند و وقت کلاس برای تمرین، مکالمه و فعالیت های تعاملی صرف می شود.
How It Works
... [مشاهده متن کامل]
Before class:
Students watch short video lessons, read texts, or listen to audios at home 📺🎧📖.
They get the input ( grammar explanation, vocab intro, etc. ) outside the classroom.
In class:
Time is spent on practice, communication, problem - solving 🤝.
Teacher acts as a coach/guide, not just a lecturer.
Students do speaking tasks, roleplays, writing workshops — stuff that usually gets skipped because “there’s no time. ”
Why It’s Good for Language Learning
Maximizes speaking time ( no more silent note - taking while teacher talks ) .
Students come in with background knowledge, ready to practice.
Frees class time for interaction, correction, fluency - building.
Supports differentiation: fast learners can go deeper, struggling learners can replay the videos at their pace.
Fits perfectly with Vygotsky’s ZPD scaffolding — students arrive with the “input, ” and in class, you help them climb to the next level. 🪜
Challenges
Needs tech access ( videos, devices, internet ) .
If students don’t prep before class, the system collapses. 🛑
Teachers gotta invest time in making or curating quality materials.
... [مشاهده متن کامل]
از قبل محیا شدن برای درس ( نتیجتا هنگام تدریس معلم، یادگیری بهتر حاصل میشود )
یادگیری معکوس یعنی فراگیر قبل از کلاس از طریق فیلم یا صوت آموزش ببیند و در کلاس راجع به مطالب با معلم و استاد خود بحث، تبادل نظر و رفع اشکال میکنند و ۴ رکن دارد. محیط یادگیری انعطاف پذیر، فرهنگ یاگیری، محتوای خود خواسته و مدرس حرفه ای
یادگیری معکوس: یعنی احتمالا فرد با ضبط کلاس بعدا درس را مرور می کند.