flexible work arrangements

پیشنهاد کاربران

شرایط کاری انعطاف پذیر. سازماندهی کار انعطاف پذیر.
این عبارت به قابلیت تغییر ساعت یا محل شغل اشاره دارد؛ مثالها:
1. کار از راه دور ( Remote Work ) : کارمندان می توانند از خانه یا هر مکان دیگری به جای حضور در دفتر کار کنند.
...
[مشاهده متن کامل]

2. ساعات کاری منعطف ( Flexible Hours ) : کارمندان می توانند ساعات شروع و پایان کار خود را بر اساس نیازهای شخصی و خانوادگی تنظیم کنند.
3. کار نیمه وقت ( Part - Time Work ) : کارمندان می توانند به جای کار تمام وقت، ساعات کمتری را در هفته کار کنند.
4. تقسیم کار ( Job Sharing ) : دو یا چند کارمند می توانند یک موقعیت شغلی را به طور مشترک و با تقسیم ساعات کاری به عهده بگیرند.
5. مرخصی های غیررسمی ( Informal Leave ) : کارمندان می توانند به طور غیررسمی و با توافق مدیر، برای انجام امور شخصی یا خانوادگی مرخصی بگیرند.
این نوع شرایط کاری به کارمندان کمک می کند تا تعادل بهتری بین کار و زندگی شخصی خود برقرار کنند.
برای مطالعه بیشتر نگاه کنید به: باکر، آرنولد. ( 1404 ) . روانشناسی سازمانی مثبت گرا. ترجمۀ مریم قانع نیا، محمد فروهر و صدیقه جلیلی، تهران، انتشارات ارجمند.

بپرس