diderot effect

پیشنهاد کاربران

اثر دیدرو ( Diderot Effect ) بیان می کند که به دست آوردن یک دارایی جدید اغلب باعث ایجاد یک حلقه ی مصرف می شود، که به خریدهای اضافی منجر می شود.
اثر دیدرو.
پدیده ای اجتماعی درباره مصرف گرایی.
این پدیده با دو مفهوم در ارتباط است. مفهوم نخست اینکه مصرف کننده کالاهایی را می خرد که وحدتی با هویت و حس خودانگاره او داشته باشند و درنتیجه او را کامل کنند و مفهوم دوم اینکه اگر مصرف کننده کالایی بخرد که با کالای مکمل کنونی او متفاوت باشد، این امر باعث آغاز فرایند تدریجی و ناگزیر مصرف می شود.
...
[مشاهده متن کامل]

اسم این پدیده از فیلسوف فرانسوی دنی دیدرو گرفته شده.
منبع: ویکی پدیا.

بپرس