demand characteristics
تخصصی
پیشنهاد کاربران
Demand Characteristics : پاسخ فریبنده به پرسشگر.
این اصطلاح توسط مارتین اورنی ( ۱۹۶۲ ) ، یک متخصص پیشگام در مطالعهٔ هیپنوتیرم پیش نهاد شده است، یعنی این که شرکت کننده ممکن است بتواند تشخیص دهند فرضیهٔ پرسشگر چیست و آن گاه عمدا به روشی عمل کند که فرضیهٔ مورد نظر تایید یا رد شود.
این اصطلاح توسط مارتین اورنی ( ۱۹۶۲ ) ، یک متخصص پیشگام در مطالعهٔ هیپنوتیرم پیش نهاد شده است، یعنی این که شرکت کننده ممکن است بتواند تشخیص دهند فرضیهٔ پرسشگر چیست و آن گاه عمدا به روشی عمل کند که فرضیهٔ مورد نظر تایید یا رد شود.