commoditization

پیشنهاد کاربران

فرآیندی است که در آن محصولات یا خدمات در بازار به حدی شبیه و بدون تفاوت می شوند که تنها عامل تمایز آن ها قیمت است. وقتی این اتفاق می افتد، مصرف کنندگان محصولات را قابل جایگزینی می بینند و شرکت ها عمدتاً بر اساس قیمت با هم رقابت می کنند نه ویژگی های خاص یا ارزش برند.
...
[مشاهده متن کامل]

مثال؛
The commoditization of smartphones means companies must compete on price and minor features. 📱
When software becomes commoditized, users choose based mostly on cost rather than brand. 💻
Commoditization can pressure companies to innovate to stay competitive. 🚀

[مارکتینگ] از سکه افتادن؛ برندباختن؛ نایکتایی؛ از دست دادن امتیازات مربوط به وعده ی ارزش ( value proposition ) و ویژه گی های یک تای اولیه و غیرقابل تشخیص شدن از کالاهای مشابه
کالایی شدن، کالاگرایی، محض شدگی کالایی
به عنوان فرایندی تعریف می شود که کالاهائی که دارای ارزش اقتصادی هستند و از لحاظ ویژگی ها ( منحصر به فرد یا نام تجاری ) قابل تشخیص هستند، در نهایت تبدیل به کالاهای ساده در درون بازار یا مصرف کنندگان می شوند.
کالایی شدن