🔸 درصدی از مشتریان یا مشترکانی که در یک بازه زمانی مشخص استفاده از یک محصول یا خدمت را متوقف می کنند.
🔸 نرخ ریزش مشتری
🔸 نرخ از دست دادن کاربران
🔸 نرخ ترک خدمت توسط مشتری
🔸 به طور نمادین نشان دهنده ی بی ثباتی یا نارضایتی مشتری است. نرخ ریزش بالا ممکن است نشانه ی وجود مشکلی در محصول یا خدمات باشد.
... [مشاهده متن کامل]
🔸 نرخ ریزش یکی از شاخص های کلیدی عملکرد ( KPI ) در صنایعی مانند نرم افزار به عنوان خدمت ( SaaS ) ، مخابرات و سرویس های استریم است. این نرخ مستقیماً بر پیش بینی پذیری درآمد و ارزش طول عمر مشتری تأثیر می گذارد. کسب وکارهایی با نرخ ریزش پایین معمولاً استراتژی حفظ مشتری قوی تری دارند، که باعث کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش سودآوری می شود.
🔸 نرخ ریزش مشتری
🔸 نرخ از دست دادن کاربران
🔸 نرخ ترک خدمت توسط مشتری
🔸 به طور نمادین نشان دهنده ی بی ثباتی یا نارضایتی مشتری است. نرخ ریزش بالا ممکن است نشانه ی وجود مشکلی در محصول یا خدمات باشد.
... [مشاهده متن کامل]
🔸 نرخ ریزش یکی از شاخص های کلیدی عملکرد ( KPI ) در صنایعی مانند نرم افزار به عنوان خدمت ( SaaS ) ، مخابرات و سرویس های استریم است. این نرخ مستقیماً بر پیش بینی پذیری درآمد و ارزش طول عمر مشتری تأثیر می گذارد. کسب وکارهایی با نرخ ریزش پایین معمولاً استراتژی حفظ مشتری قوی تری دارند، که باعث کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش سودآوری می شود.
نرخ از دست دادن مشتری یا کاربر
مثال: اگه churn rate بالاست، یعنی کاربر به محصول وفادار نیست
مثال: اگه churn rate بالاست، یعنی کاربر به محصول وفادار نیست
نرخ غیرفعال شدن
نرخ خروج
نرخ ریزش مشتری
معیاری از تعداد افراد یا اقلامی که در طول یک دوره خاص از یک گروه خاص خارج می شوند.
نرخ ریزش