c p c
کلمات اختصاری
موضوع: کامپیوتر
پرداخت به ازای کلیک یا CPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب سایت، اپلیکیشن موبایل و یا رسانه ای دیگر هدایت می شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک ها و مراجعه به رسانه خود هزینه تبلیغات را پرداخت می کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل های پیشرفته تر و پیچیده تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم اکنون در حال بهره برداری هستند که به عنوان مثال می تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.
شرکت های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه های Google Adwords، Microsoft adCenter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می برند.
تخصصی
پیشنهاد کاربران
قانون آیین دادرسی مدنی
عبارت کامل : Civil Procedure Code
عبارت کامل : Civil Procedure Code