ارزش و اعتبار یک برند در ذهن مصرف کنندگان
مثال: با گذشت زمان، برند Apple توانسته brand equity خودش رو به طور قابل توجهی افزایش بده.
مثال: با گذشت زمان، برند Apple توانسته brand equity خودش رو به طور قابل توجهی افزایش بده.
حقوق وارزش برند
ارزش برند،
ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک می کنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری می شود. ارزش برند یک شرکت می تواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصله است، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آن ها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش می تواند شامل ویژگی های ملموس، کارکردی ( مثلا قدرت پاک کنندگی دوبرابر یا میزان چاق کنندگی نصف ) و ویژگی های غیر ملموس و احساسی ( مانند برند از نظرافراد خوش سلیقه یا با سَبک ) باشد.
... [مشاهده متن کامل]
ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک می کنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری می شود. ارزش برند یک شرکت می تواند با مقایسه درآمد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درآمد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصله است، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آن ها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش می تواند شامل ویژگی های ملموس، کارکردی ( مثلا قدرت پاک کنندگی دوبرابر یا میزان چاق کنندگی نصف ) و ویژگی های غیر ملموس و احساسی ( مانند برند از نظرافراد خوش سلیقه یا با سَبک ) باشد.
... [مشاهده متن کامل]