"مدل بولدر" ( Boulder Model ) یک مدل آموزشی در حوزه روانشناسی بالینی است. این مدل برای آموزش دانشجویان در دوره دکترا در روانشناسی بالینی مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور کلی، "مدل بولدر" به مدلی اشاره دارد که بر روی ارتباط بین تحقیقات و عملکرد بالینی تأکید دارد و دانشجویان را برای انجام تحقیقات بالینی و بهبود روش های درمانی مجهز می کند. بنابراین، دانشجویان با اتخاذ این مدل، به عنوان یک علم پژوه و به طور همزمان به عنوان یک متخصص بالینی آموزش دیده می شوند.
... [مشاهده متن کامل]
این مدل برای اولین بار در دهه ۱۹۴۰ توسط دانشمندانی در دانشگاه بولدر کلرادو ( University of Colorado Boulder ) ارائه شد و به همین دلیل به نام "مدل بولدر" شناخته شده است.
در این مدل، دانشجویان برای کسب مدرک دکترا در روانشناسی بالینی، باید تحقیقات بالینی خود را انجام داده و به عنوان یک محقق بالینی فعالیت کنند. همچنین، آنها باید به عنوان یک متخصص بالینی توانایی ارائه درمان به مردم را داشته باشند. در نتیجه، دانشجویان باید در طول دوره دکترا، به طور همزمان به تحقیقات بالینی و بهبود روش های درمانی و همچنین به تعلیم و تربیت مهارت های بالینی مجهز شوند.
به طور کلی، "مدل بولدر" به مدلی اشاره دارد که بر روی ارتباط بین تحقیقات و عملکرد بالینی تأکید دارد و دانشجویان را برای انجام تحقیقات بالینی و بهبود روش های درمانی مجهز می کند. بنابراین، دانشجویان با اتخاذ این مدل، به عنوان یک علم پژوه و به طور همزمان به عنوان یک متخصص بالینی آموزش دیده می شوند.
... [مشاهده متن کامل]
این مدل برای اولین بار در دهه ۱۹۴۰ توسط دانشمندانی در دانشگاه بولدر کلرادو ( University of Colorado Boulder ) ارائه شد و به همین دلیل به نام "مدل بولدر" شناخته شده است.
در این مدل، دانشجویان برای کسب مدرک دکترا در روانشناسی بالینی، باید تحقیقات بالینی خود را انجام داده و به عنوان یک محقق بالینی فعالیت کنند. همچنین، آنها باید به عنوان یک متخصص بالینی توانایی ارائه درمان به مردم را داشته باشند. در نتیجه، دانشجویان باید در طول دوره دکترا، به طور همزمان به تحقیقات بالینی و بهبود روش های درمانی و همچنین به تعلیم و تربیت مهارت های بالینی مجهز شوند.