مدل انتشار باس
مدل پخش باس
مدل Bass یا Bass Diffusion Model توسط فرانک باس ابداع شد. این شامل یک معادله دیفرانسیل ساده است که فرآیند پذیرش محصولات جدید در یک جمعیت را توصیف می کند. این مدل، منطقی از نحوه تعامل پذیرندگان فعلی و پذیرندگان بالقوه یک محصول جدید ارائه می دهد. فرض اصلی مدل این است که پذیرندگان را می توان به عنوان مبتکر یا مقلد طبقه بندی کرد و سرعت و زمان پذیرش به درجه نوآوری آنها و میزان تقلید در بین پذیرندگان بستگی دارد. مدل Bass به طور گسترده در پیش بینی، به ویژه پیش بینی فروش محصولات جدید و پیش بینی فناوری استفاده شده است. از نظر ریاضی، انتشار Bass یک معادله Riccati با ضرایب ثابت معادل رشد لجستیک Verhulst - Pearl است.
... [مشاهده متن کامل]
مدل پخش باس
مدل Bass یا Bass Diffusion Model توسط فرانک باس ابداع شد. این شامل یک معادله دیفرانسیل ساده است که فرآیند پذیرش محصولات جدید در یک جمعیت را توصیف می کند. این مدل، منطقی از نحوه تعامل پذیرندگان فعلی و پذیرندگان بالقوه یک محصول جدید ارائه می دهد. فرض اصلی مدل این است که پذیرندگان را می توان به عنوان مبتکر یا مقلد طبقه بندی کرد و سرعت و زمان پذیرش به درجه نوآوری آنها و میزان تقلید در بین پذیرندگان بستگی دارد. مدل Bass به طور گسترده در پیش بینی، به ویژه پیش بینی فروش محصولات جدید و پیش بینی فناوری استفاده شده است. از نظر ریاضی، انتشار Bass یک معادله Riccati با ضرایب ثابت معادل رشد لجستیک Verhulst - Pearl است.
... [مشاهده متن کامل]