anchoring effect

پیشنهاد کاربران

اثر تکیه گاهی
این تله ذهنی بیشتر در تجارت و بازار کاربرد دارد. مثلاً یک فروشنده که قیمت کالای خود را 50 درغاز درنظر دارد. در ابتدا ارزش آن را 80 درغاز اعلام کند و یا روی لیبل آن 80 را خط میزند و 50 را اعلام می کند.
...
[مشاهده متن کامل]
در یک نوع سوگیری لنگری نیز همیشه فروشنده ها به ویژه فروشگاه های اینترنتی یک بسته کوچک و بزرگ دارند، به دلیل اینکه خریداران تمایل به خرید بسته کم ارزش تر دارند، یک بسته میانی نیز تعریف می کنند که خریدار را به دام روانشناختی لنگری گرفتار کنند و به این نتیجه برسند که بسته بزرگتر به صرفه تر خواهد بود.

anchoring effect
اثر لنگر انداختن ( سوگیری که طی آن ذهن در فرایند تصمیم گیری به نخستین اطلاعاتی که به دست می آورد تکیه می کند ) .
خطای تکیه گاه ذهنی

بپرس