منظور conversion rate توی تبلیغات
وقتی تو تبلیغات میگن conversion rate بالاعه یا پایینه منظور چیه؟ کسی هست بتونه خیلی ساده توضیح بده؟
٤ پاسخ
🎯 Conversion rate یعنی چند درصد از اونایی که تبلیغو دیدن یا وارد سایت شدن، کاری که ما میخواستیم رو انجام دادن.
مثلاً: اگه ۱۰۰ نفر اومدن تو سایتت، و ۵ نفر خرید کردن،
Conversion rate = ۵ درصد
هرچی این عدد بالاتر باشه، یعنی تبلیغت موثرتر بوده.
✅ کار مورد نظر میتونه خرید باشه، ثبتنام باشه، پر کردن فرم باشه... هرچی که هدف تبلیغته.
📚 یه منبع خوب و ساده:
HubSpot – What is Conversion Rate?تو این لینک، خیلی شفاف و با مثالهای ساده توضیح داده.
💡 خلاصهش:
نرخ تبدیل = چند نفر از بازدیدکنندههات، کاری که میخواستی رو انجام دادن
مثلاً خرید، عضویت یا کلیک روی لینک.
اگه تبلیغت کلی دیده بشه ولی کسی کاری نکنه، یعنی conversion rate پایینه... یعنی پولتو ریختی دور 😅
ببین، چیزی که من از آژانس دیجیتال مارکتینگ شطرنج فهمیدم اینه که conversion rate یعنی نرخ تبدیل، به زبان ساده یعنی از کسایی که تبلیغتو دیدن یا اومدن تو سایتت، چند نفر کاری که میخواستی رو انجام دادن
مثلاً خرید کردن، ثبتنام کردن یا فرم پر کردن.
مثلاً اگه ۱۰۰ نفر اومدن و ۱۰ نفر خرید کردن، نرخ تبدیل میشه ۱۰٪.
وقتی میگن نرخ تبدیل بالاست، یعنی تبلیغ خوب جواب داده و خیلیا دست به کار شدن.
اگه بگن پایینه، یعنی مردم فقط اومدن نگاه کردن و رفتن، کاری نکردن
نرخ تبدیل یا Conversion Rate در تبلیغات به درصد کاربرانی گفته میشود که پس از دیدن تبلیغ، اقدام مورد نظر شما (مانند خرید، ثبتنام، دانلود و غیره) را انجام میدهند. این نرخ یک معیار کلیدی برای سنجش اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی است و نشان میدهد که چه تعداد از بازدیدکنندگان به مشتری یا مخاطب هدف تبدیل شدهاند.
به عبارت دیگر، نرخ تبدیل به این سوال پاسخ میدهد که از هر ۱۰۰ نفری که تبلیغ شما را دیدهاند، چند نفر به مشتری تبدیل شدهاند.
نرخ تبدیل، درصد کاربرانی را ثبت میکند که یک اقدام مطلوب را انجام دادهاند. نرخ تبدیل با در نظر گرفتن تعداد کل کاربرانی که که به سمت موردی کشیده میشوند یا مطلبی جلب توجه آنان را میکند (به عنوان مثال، با کلیک روی یک تبلیغ)، تقسیم آن بر اندازه کلی مخاطبان و تبدیل آن رقم به درصد محاسبه میشود.
نرخ تبدیل را میتوان با تقسیم تعداد کل کاربرانی که یک عمل را انجام دادهاند بر تعداد کل مخاطبانی که در معرض آن تبلیغ قرار گرفتهاند و سپس ضرب کردن آن در ۱۰۰ محاسبه کرد. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده کمپینی را با مخاطب ۲۰،۰۰۰ نفر اجرا میکند. از این گروه، ۸۰۰ نفر روی تبلیغ کلیک کردهاند (یعنی تبدیل شدهاند). برای محاسبه این مثال، ۸۰۰ را بر ۲۰،۰۰۰ تقسیم کنید تا ۰.۰۴ یا نرخ تبدیل ۴٪ به دست آید.
* منبع انگلیسی: سایت 👇
https://www.adjust.com/glossary/conversion-rate/