پرسش خود را بپرسید

چگونه می‌توان یک چشم‌انداز محصول مؤثر ایجاد کرد؟

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٤٤

چگونه می‌توان یک چشم‌انداز محصول مؤثر ایجاد کرد؟
 به ویژگی   های کلیدی اشاره کنید که در تدوین چشم‌انداز محصول باید در نظر گرفته شوند.

٤,٩٣٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٢١٥

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یک چشم انداز موثر باید بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چه کسی این محصول را خواهد خرید؟ مشتری هدف چه کسی است؟ چه کسی از این محصول استفاده خواهد کرد؟ کاربر هدف چه کسی است؟
  • چه نیاز هایی در این محصول پاسخ داده خواهند شد؟ چه ارزش هایی این محصول خواهد آفرید؟
  • کدام‌یک از ویژگی‌های محصول برای رفع نیازها و همچنین موفقیت محصول حیاتی است؟ تقریبا محصول نهایی به چه شکلی خواهد بود؟ در چه عرصه‌هایی محصول ممتاز خواهد بود؟
  • در مقایسه با نمونه های مشابه موجود، این محصول چگونه است؟ نقاط فروش منحصر بفرد محصول چه هستند؟ قیمت هدف کدام است؟
  • به چه شکلی شرکت با فروش این محصول پول درخواهد ‌آورد؟ جریان درآمدی چگونه خواهد بود و مدل کسب و کار به چه شکلی است؟
  • آیا این محصول امکان پذیر است؟ آیا شرکت می تواند این محصول را توسعه داده و آن را بفروشد؟

iPod و iTunes شرکت اپل را برای مثال در نظر بگیرید. اپل با به وجود آوردن محصول خوبی به نام iPod برای تسخیر بازار موسیقی دیجیتال وارد شد و لفافه این مدل کسب و کار بزرگ را در هم پیچید. یکپارچگی نزدیک iPod و iTunes صرفا برای در دسترس قراردادن خرید موسیقی آنلاین نبود بلکه این طرحی برای در برگرفتن مشتری‌ها بود. این به اپل اجازه داد تا قوانین بازی را تغییر دهد: فروش آنلاین موسیقی با قیمت های نسبتا ارزان. این شرکت تفاوت کوچکی در زمینه موسیقی داشت ولی تغییر زیادی در زمینه دستگاههای پخش MP3 انجام داد. مسلما در چشم‌اندازiPod  چنین نیازمندی بود که یکپارچگی پیوسته با iTunes حتما باید برقرار شود و چشم‌انداز iTunes  به مدل کسب و کاری در جهت افزایش درآمد با فروش iPod ها اشاره داشته است.

* باز نشر از سایت: 👇

https://blog.scrum.ir/2017/02/product-vision/

٤٥,١٩٦
طلایی
٥٥
نقره‌ای
١,٠١٩
برنزی
٣٠٥
تاریخ
٢ ماه پیش
عکس پرسش

پاسخ شما