Audience Segmentation در بازاریابی برای چه هدف هایی انجام میشود ؟
Audience Segmentation
در بازاریابی برای چه هدف هایی انجام میشود ؟
١ پاسخ
تقسیمبندی مخاطب، یک استراتژی بازاریابی است که بر اساس شناسایی زیر گروههای مخاطب هدف به منظور ارائه پیامهای متناسبتر و ایجاد ارتباطات قویتر است.
این زیر گروه ها می توانند بر اساس جمعیت شناسی مانند موقعیت جغرافیایی، هویت جنسی، سن، قومیت، درآمد یا سطح تحصیلات رسمی باشند. گروههای فرعی نیز میتوانند بر اساس رفتار، مانند سابقه خرید، باشند. روانشناسی زمانی وارد عمل می شود که به بینش هایی در مورد تیپ های شخصیتی، ارزش ها، نگرش ها و باورهای مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، ایجاد بخشهای جداگانه برای افراد بر اساس خانوادهگرا بودن در مقابل فردگرایانه، رهبران در برابر پیروان، یا جویندگان ماجراجویی در مقابل خانوادهها است.
بسیاری از بازاریابان برای اولین بار پیامهای یکسانی ایجاد میکنند و برای صرفهجویی در زمان آن را به طور گسترده توزیع میکنند. با این حال، تقسیمبندی مخاطبان از رویکرد دقیقتری استفاده میکند: به شما امکان میدهد مخاطبین را در گروههای کوچکتر سازماندهی کنید تا بتوانید آنچه را که واقعاً میخواهند به آنها بدهید.
تقسیمبندی مخاطب تلاشهای بازاریابی را شخصیتر (یا «متمرکز») میکند و به فرد اجازه می دهد تا:
- مخاطبان هدف خود را مشخص کند.
- پیام خود را طوری تنظیم کند که به طور خاص با آنها هماهنگ شود.
- نیاز خاصی را برآورده کند که می تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
- با مشتریان خود رابطه برقرار کند و وفاداری آنها را به دست آورد.
- برای تسریع چرخه فروش خود سرنخ به دست بیاورد.
وقتی مشتری احساس می کند که پیامی فقط برای او نوشته شده است، به احتمال زیاد از آنچه شما برای گفتن دارید استقبال می کند. تقسیم بندی این نوع شخصی سازی را ممکن میکند.
مرجع انگلیسی: سایت 👇
https://mailchimp.com/marketing-glossary/audience-segmentation/