پرسش خود را بپرسید

بازاریابی دیجیتال و کاتلر

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
١٨

کاتلر چه دیدگاهی درباره بازاریابی دیجیتال دارد و چگونه آن را با بازاریابی سنتی مقایسه می‌کند؟

٢,٢١٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١١٩

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

از دیدگاه فیلیپ کاتلر، پدر علم بازاریابی نوین، بازاریابی فرآیندی مدیریتی-اجتماعی است که به‌واسطه آن افراد و گروه‌ها، از طریق تولید و مبادله ارزش، به رفع نیاز (و خواسته) خود می‌پردازند. کاتلر بر مفهوم ارزش تأکید دارد و معتقد است که بازاریابی فراتر از کالا یا خدمات است. این در حالی است که، پیتر دراکر، یکی دیگر از بزرگان مدیریت، بازاریابی را فرآیندی می‌داند که هدف اصلی آن ایجاد و حفظ مشتری است. به اعتقاد دراکر، مشتری پایه و اساس هر تجارتی است.

به عبارت دیگر در بازاریابی کاتلر، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه ارزش، با هدف فراهم نیازهای یک بازار هدف، همزمان با کسب سود است. بازاریابی فیلیپ کاتلر، نیازها و خواسته‌های فراهم نشده در فرآیند بازاریابی و فروش را تشخیص می‌دهد، بازار آن‌ها را تعریف می‌کند، ظرفیت این بازار را اندازه‌گیری و سود بالقوه‌ای را برآورد می‌کند. تعیین می‎‎کند که کدام بخش از بازار را می‌توان فراهم کرد، سپس محصول و خدمات مناسب برای آن طراحی و ترویج کرد.

در بازاریابی «فیلیپ کاتلر»، موضوع مهم این است که چگونه درآمد تجاری را با بالا رفتن هزینه‌ها و رقابت‌های داخلی و خارجی، افزایش دهیم. موضوع دوم چگونگی سنجش بازده سرمایه‌گذاری روی بازاریابی است. موضوع دیگری نیز هستند که شرکت‌ها همیشه با آن‌ها مواجه هستند.

الگوهای جدید ارتباط و بازاریابی دیجیتال در بازاریابی فیلیپ کاتلر

گسترش ارتباطات انسان‎ها از طریق ابزارهای ارتباطی نوین و بازاریابی شبکه های اجتماعی ، قدرت و انتظارات آن‎ها را نیز افزایش داده است. بنابراین افرادی مانند «کاتلر» به این نتیجه رسیده‌اند که کسب‌وکارها نیز برای حفظ حضور خود در بازار، بایستی به سراغ الگوها و نگرش‌های جدید بروند.

از این رو استراتژی د یجیتال مارکتینگ بخشی از مسیر حتمی است که دنیای بازاریابی در مدت تحول خود بایستی آن را طی کند. به کارگیری از کانال‌های موجود در فضای دیجیتال و شاید کانال‌های جدید موجب‌ می‌شوند که فرم و محتوای جدید در ارتباط بین مشتریان و کسب‌وکارها ایجاد شود. ماهیت تعاملی و دوطرفه کانال‌های دیجیتال موجب مشتری مدارانه‌تر شدن فرآیندهای بازاریابی، پاسخگویی بیشتر و اهمیت پیدا کردن مواردی از جمله خدمات پس از فروش خواهد شد.

باز نشر از دو سایت زیر:

سایت اول 👇

https://alijah.work/operational-definition-of-marketing/

سایت دوم 👇

https://pardisayousefi.com/kotler-marketing/
٣٩,٠٢٧
طلایی
٤٧
نقره‌ای
٨٩٦
برنزی
٢٦٧
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما