پرسش خود را بپرسید

نوع نگرش به بازار در "بازاریابی کوانتومی "

تاریخ
٦ ماه پیش
بازدید
٥٠

نوع نگرش  به بازار در 

"بازاریابی کوانتومی  " 

چگونه است ؟

٢,٠٧١
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

1. بازار، یک موجود زنده، متغیر و چندبُعدی است

دیگر نمی‌توان بازار را مثل یک گروه ثابت با نیازهای مشخص در نظر گرفت.

مصرف‌کننده‌ها دائماً در حال تغییر نقش، رفتار و ترجیح هستند؛ گاهی خریدارند، گاهی منتقد، گاهی تولیدکننده محتوا.

---

2. حقیقت مطلق وجود ندارد – همه‌چیز نسبی و چندلایه است

مانند اصل «برهم‌نهی» در فیزیک کوانتوم، یک مشتری می‌تواند هم‌زمان به چند برند علاقه‌مند باشد.

تصمیم‌گیری‌ها پیچیده، غیرخطی و ترکیبی از احساس، داده و شهود هستند.

---

3. پیش‌بینی‌ناپذیری را باید پذیرفت، نه کنترل کرد

به‌جای کنترل کامل رفتار مشتری، باید برای تطبیق سریع با تغییرات بازار آماده بود.

رویکردهای انعطاف‌پذیر و لحظه‌ای (Real-time marketing) اهمیت بیشتری دارند.

---

4. ترکیب علم، فناوری و احساس درک بهتر بازار را می‌سازد

داده‌کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین در کنار روان‌شناسی مصرف‌کننده، پایه‌های اصلی تحلیل بازار هستند.

---

5. بازارها شبکه‌ای و غیرخطی‌اند

بازارها دیگر خطی یا ساده نیستند؛ ارتباطات ویروسی، الگوریتمی، و اثرات شبکه‌ای باعث رشد یا سقوط برندها می‌شوند.

قدرت از برند به مصرف‌کننده منتقل شده است (consumer empowerment).

---

خلاصه ساده:

در بازاریابی کوانتومی، بازار چیزی "ثابت" یا "قابل کنترل" نیست، بلکه چیزی "پویا، پیچیده، و چندبُعدی" است که نیاز به تفکر هم‌زمان علمی و انسانی دارد.

٢,٥٢٨
طلایی
٢
نقره‌ای
٣٥٠
برنزی
٥٤
تاریخ
٦ روز پیش

پاسخ شما