پرسش خود را بپرسید

برای " Subliminal Messaging " چه معادل فارسی پیشنهاد میکنید ؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٢٨

برای

 " Subliminal Messaging " 

چه معادل فارسی پیشنهاد میکنید ؟

١,٨٨٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٣
برنزی
١٠١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام

پیام های زیرآستانه ای: این دسته از پیام ها در اصل محرک هایی هستند که پایین‌تر از آستانه‌ی هوشیاری ما قرار دارند. عوامل زیرآستانه‌ای کاملا متفاوت هستند و ما قادر به درک هوشیارانه پیام های زیرآستانه‌ای نیستیم؛ حتی اگر در جست و جوی آن‌ها باشیم.

یکی از روشهایی که امروز بسیار مورد توجه دانشمندان و روانشناسان قرار گرفته است استفاده از فایلهای صوتی  پیامهای زیر آستانه ای مغز هستند. این فایلهای صوتی پیامهای پنهانی هستند که به صورت موسیقی بر ضمیرناخودآگاه تاثیر می گذارند و فقط بخش ضمیرناخودآگاه قادر به شنیدن آنهاست و قسمت ضمیرآگاه هیچ درکی از آن ندارد. و قادر به شنیدن این پیامها نمیباشد. در اصل این محرکهای ذهنی ذهن هوشیار را کنار می زند، از آن عبور می کند و به صورت مستقیم بر ذهن نیمه هوشیار تاثیر می گذارد.

تبلیغاتی که با این روش در بازارهای اروپایی و امریکایی به عرضه محصولات و خدمات می پرداختند  هر چند بی اثر شناخته شدند اما باعث گسترش نگرانی های عمومی گردید و در سال 1958 اینگونه تبلیغات در امریکا، استرالیا و انگلستان ممنوع شد.د ر سال ۱۹۷۴ انجمن صنفی ارتباطات ایالات‌متحده بیانیه ای با این محور اصلی صادر کرد که تبلیغات زیر آستانه‌ای، ضد منافع عمومی جامعه بوده و مقصد آن فریب مردم است.در پژوهشی که توسط سازمان ملل صورت گرفت چنین نتیجه گیری شد که «مفاهیم فرهنگی ناشی از تلقینات فکری زیر آستانه‌ای، تهدیداتی عمده برای حقوق بشر در سراسر جهان محسوب می شوند

٣,٨٢٣
طلایی
٤
نقره‌ای
٨٦
برنزی
٧
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما