پرسش خود را بپرسید

مفهوم " Net Promoter Score (NPS) " در بازاریابی و مدیریت

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
١٠٤

مفهوم

 " Net Promoter Score (NPS) " 

در بازاریابی  و مدیریت 

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

 (NPS) یک معیار است که در بازاریابی و مدیریت برای سنجش وفاداری مشتریان یک شرکت استفاده می‌شود. این نمره بر اساس پاسخ‌ها به سوال "چقدر احتمال دارد که محصول/خدمات ما را، به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟" محاسبه می‌شود.

 نمایانگر احساس کلی و رضایت مشتریان نسبت به یک شرکت است.

(مترادف) : Customer loyalty score, customer satisfaction index.

مثال؛

Our NPS score improved significantly after the recent product update. 

A high NPS indicates that customers are likely to recommend the company to others. 

٣٩٤,٦٤٩
طلایی
٣١٣
نقره‌ای
٤,٤٤٦
برنزی
٢,٦٤٢
تاریخ
١ ماه پیش

Net Promoter Score  یا NPS تجربه مشتری را می سنجد و رشد کسب و کار را پیش بینی می کند. در حقیقت این معیار  اندازه گیری یک سنجش وفاداری و رضایت مشتری است که از مشتریان سؤال می‌کند که چقدر احتمال دارد که محصول یا خدمات یک تولیدی، شرکت و یا سازمان خدماتی را به دیگران در مقیاس ۰ تا ۱۰ توصیه کنند. بنابراین این روش برای سنجش وفاداری، رضایت و اشتیاق مشتری نسبت به یک شرکت استفاده می‌شد. قابل ذکر است که این معیار اثبات شده، دنیای کسب و کار را متحول کرده است و اکنون معیار اصلی را برای برنامه های مدیریت تجربه مشتری در سراسر جهان فراهم می‌کند.

چرا NPS مهم است؟

‏NPS را می توان به عنوان پیش بینی کننده رشد کسب و کار در نظر گرفت. وقتی NPS شرکت شما بالا است (یا حداقل از میانگین صنعت بالاتر است)، می‌دانید که رابطه سالمی با مشتریانی دارید و احتمالاً مشتری‌ها به عنوان مبشر برندِ تجاری شما عمل می‌کنند و با تبلیغات شفاهی را  چرخه رشد مثبت را تقویت می‌کنند.

* مرجع انگلیسی: سایت 👇

https://www.hotjar.com/net-promoter-score/

٣٧,٣١٠
طلایی
٤٦
نقره‌ای
٨٦٨
برنزی
٢٥١
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما