پرسش خود را بپرسید

مفهوم " Net Promoter Score (NPS) " در بازاریابی و مدیریت

تاریخ
١٠ ماه پیش
بازدید
١٦٣

مفهوم

 " Net Promoter Score (NPS) " 

در بازاریابی  و مدیریت 

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

 (NPS) یک معیار است که در بازاریابی و مدیریت برای سنجش وفاداری مشتریان یک شرکت استفاده می‌شود. این نمره بر اساس پاسخ‌ها به سوال "چقدر احتمال دارد که محصول/خدمات ما را، به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟" محاسبه می‌شود.

 نمایانگر احساس کلی و رضایت مشتریان نسبت به یک شرکت است.

(مترادف) : Customer loyalty score, customer satisfaction index.

مثال؛

Our NPS score improved significantly after the recent product update. 

A high NPS indicates that customers are likely to recommend the company to others. 

٥٣١,٤٤٠
طلایی
٤٣١
نقره‌ای
٦,٢٩٣
برنزی
٤,١١٠
تاریخ
١٠ ماه پیش

Net Promoter Score  یا NPS تجربه مشتری را می سنجد و رشد کسب و کار را پیش بینی می کند. در حقیقت این معیار  اندازه گیری یک سنجش وفاداری و رضایت مشتری است که از مشتریان سؤال می‌کند که چقدر احتمال دارد که محصول یا خدمات یک تولیدی، شرکت و یا سازمان خدماتی را به دیگران در مقیاس ۰ تا ۱۰ توصیه کنند. بنابراین این روش برای سنجش وفاداری، رضایت و اشتیاق مشتری نسبت به یک شرکت استفاده می‌شد. قابل ذکر است که این معیار اثبات شده، دنیای کسب و کار را متحول کرده است و اکنون معیار اصلی را برای برنامه های مدیریت تجربه مشتری در سراسر جهان فراهم می‌کند.

چرا NPS مهم است؟

‏NPS را می توان به عنوان پیش بینی کننده رشد کسب و کار در نظر گرفت. وقتی NPS شرکت شما بالا است (یا حداقل از میانگین صنعت بالاتر است)، می‌دانید که رابطه سالمی با مشتریانی دارید و احتمالاً مشتری‌ها به عنوان مبشر برندِ تجاری شما عمل می‌کنند و با تبلیغات شفاهی را  چرخه رشد مثبت را تقویت می‌کنند.

* مرجع انگلیسی: سایت 👇

https://www.hotjar.com/net-promoter-score/

٤٨,١٦٥
طلایی
٥٦
نقره‌ای
١,٠٥٩
برنزی
٣٤٢
تاریخ
١٠ ماه پیش

پاسخ شما