پرسش خود را بپرسید

تعریف " Media Manipulation " در جامعه شناسی

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٣٠

تعریف 

" Media Manipulation " 

در جامعه شناسی  چیه ؟

٣,١٢٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٣٧

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

دستکاری رسانه ای به کمپین های سازماندهی شده‌ای اشاره دارد که در آن افراد از ویژگی‌های متمایز پخش ارتباطات جمعی یا پلت فرم‌های رسانه‌های دیجیتال برای گمراه کردن، اطلاعات نادرست دادن و یا ایجاد روایتی خاص جهتِ پیشبرد علایق و برنامه‌های خود سوء استفاده می‌کنند.

در عمل، تاکتیک‌های دستکاری رسانه‌ها ممکن است شامل استفاده از استراتژی‌های لفاظی از جمله مغالطه‌های منطقی، محتوای فریبنده مانند کلیپ‌های جذابِ دارای اطلاعات نادرست، و تکنیک‌های تبلیغاتی باشد و اغلب شامل سرکوب اطلاعات است.

ژاک ایلول در کتاب «تبلیغات: شکل‌گیری نگرش‌های انسانها» می‌نویسد که افکار عمومی فقط می‌تواند از طریق کانال‌هایی که توسط رسانه‌های ارتباط جمعی فراهم می‌شود ابراز وجود کند – در حقیقت، بدون چنین رسانه‌هایی، هیچ جایگاهی برای افکار عمومی وجود نخواهد داشت از روابط عمومی گرفته تا بازاریابی و تبلیغات و همین امر موجب سوء استفاده‌ی برخی از افراد و  دستکاریِ رسانه‌ای شده است.

مرجع انگلیسی: سایت🔻

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_manipulation 

٣٥,٧٢٠
طلایی
٤٥
نقره‌ای
٨٣٨
برنزی
٢٤١
تاریخ
٢ هفته پیش

سلام

دستکاری رسانه ای:

یعنی عملیات هماهنگ رسانه ای  در رسانه های جمعی یا شبکه ها اجتماعی که راه اندازان آن در صدد تحریف واقعیت، القاء روایت مورد نظر و هدایت افکار عمومی به سمت چیز ی هستند که اهداف اونا رو برآورده میکنه.

٤,٢١٣
طلایی
٤
نقره‌ای
٨٥
برنزی
١٤
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما