پرسش خود را بپرسید

Preconceived notion چه تفاوتی با first impression دارد؟

تاریخ
٥ روز پیش
بازدید
٢٩

Preconceived notion چه تفاوتی با first impression 

دارد؟

٢,٨٦٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٢٣

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در اولی preconceived notion ذهنیت، انتظار یا توقعی است که قبل از برخورد با یک شخص یا یک موقعیت فرد برای خود شکل داده است و پس از برخورد با آن شخص و قرار گرفتن در آن موقعیت، یا آن ذهنیت تأیید می‌شود یا بدتر است و یا بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کرده است. در حالیکه در رابطه با مورد دوم first impression،  فرد خالی از هر نوع ذهنیتی حتی بدون اینکه بداند قرار است با کسی دیداری داشته باشد یا در موقعیت خاصی قرار گیرد با آن شخص ملاقات می‌کند یا با  آن موقعیت مواجه می‌شود. آنگاه اولین تأثیر از آن شخص یا موقعیت، ذهنیت جدید یا خاصی را برای او بوجود می‌آورد.

مثلا شما اتاقی را در یک هتل پنج ستاره‌ به  شکل آنلاین رزرو می‌کنید و با یک ذهنیتی که از یک هتل پنج ستاره دارید preconceived notion به آنجا می‌روید. حال آنچه انتظار داشتید و در ذهنتان شکل داده بودید یا درست از آب در می‌اید یا بهتر است و یا بدتر از آن چیزی است که توقع داشتید. 

حال فرض کنید شما به دیدن دوستی می‌روید که پدرش را ندیدید و دوستتان از پدرش برای شما هیچ چیز نگفته است اما وقتی به دیدن وی می‌روید، پدر او آنجاست و شما بدون هیچ ذهنیتی پدر او را برای اولین بار می‌بینید. در اینجا اولین تأثیر یا برداشتی که شما از پدر وی می‌گیرید همان first impression است.

٣٢,٩٥٢
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٢
برنزی
٢٢٦
تاریخ
٥ روز پیش

First impression       :    برداشت یا احساس در اولین برخورد با فردی 

Preconceived notion     ;     از قبل فرد را قضاوت کرده بدون شناخت و برخورد با او

٧٨٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١٢
برنزی
٣
تاریخ
٥ روز پیش

پاسخ شما