پرسش خود را بپرسید

SQL Server , تضمین صحت داده‌ها

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٦٠

چگونه می‌توان در SQL Server از Constraints برای تضمین صحت داده‌ها استفاده کرد؟

٣,٠٤٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٦٩

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در SQL می توان از محدودیت‌ها (constraints) به دو شکل زیر برای صحت داده‌ها اطمینان حاصل کرد. محدودیت‌:

  • مشخص می کند که یک ستون نمی تواند مقدار صفر را در خود جای دهد:NOT NULL
  • تعیین می کند که هر سطر از یک ستون باید دارای مقداری غیر تکراری باشد:UNIQUE

primary key نیز  ترکیبی متشکل از دو محدودیت فوق است. علاوه بر اینکه یکپارچگی ارجاعی بین داده های یک جدول را با مقادیر جدول دیگر تعیین می‌کند، این محدودیت ترکیبی، تعیین می کند که یک ستون (و یا ترکیبی از دو یا چند ستون) باید دارای مقداری غیر تکراری باشد که این امر خود کمک می کند تا پیدا کردن یک رکورد خاص در جدول آسان تر و سریع تر انجام شود. 

  • اعمال قوانین تجاری: بااستفاده از Constraint ها می‌توان قوانین خاص کسب و کار را تعریف کرد. در چنین شرایطی، مطمئن خواهید شد که داده‌های جداول دیتابیس از قوانین تجاری پیروی می‌کنند. وجود این سطح از سازگاری، برای حفظ یکپارچگی داده‌ها و کاهش خطا حائز اهمیت است.
  • داده‌های استانداردشده: با اعمال Constraint در SQL Server ، تطبیق‌پذیری در پایگاه داده تضمین می‌شود و به دنبال آن، روند دستکاری و تحلیل داده‌ها سهولت می‌یابد.
  • حفظ یکپارچگی ارجاعی: محدودیت کلید خارجی (Foreign Key) جداول فرزند را به جداول والد لینک می‌کند؛ به همین دلیل، Referential Integrity آن‌ها حفظ خواهد شد. علاوه‌براین، با تعریف کردن محدودیت Unique ، از وجود داده‌های تکراری جلوگیری می‌شود. بنابراین، افزونگی (Redundancy) کمینه‌شده و هر رکورد، نمایان‌گر داده‌های منحصربه‌فردی خواهد بود.
  • خودکارسازی اعتبارسنجی داده‌ها: با تعریف Constraint در SQL Server ، داده‌ها به‌صورت خودکار در زمان درج و آپدیت، اعتبارسنجی خواهند شد و شما دیگر به بررسی Manual آن‌ها نیاز ندارید.

موارد فوق، بر اهمیت تعریف محدودیت در SQL Server دلالت دارند. به‌طور کلی، وجود Constraint ها، مزیت‌هایی همچون بهبود کیفیت، سازگاری داده‌ها و همچنین، تسهیل مدیریت دیتا را به‌همراه دارد.

* مرجع: دو سایت زیر🔻

سایت اول 👇

https://www.tahlildadeh.com/ArticleDetails/آموزش-Constraints

سایت دوم 👇

https://nikamooz.com/constraint-definition-in-sql-server/

٣٣,٧٧٨
طلایی
٤٣
نقره‌ای
٧٩٥
برنزی
٢٣٠
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما