Customer discovery یعنی چی؟
Customer discovery
یعنی چی؟
٤ پاسخ
سلام
فرایند کشف مشتری (کشف نیازهای مشتری)
فرایندی است که در ابتدای کار توسط کارآفرینان، استار آپ ها و نیز در تولید محصول مورد استفاده قرار می گیرد تا به نیازهای مشتری، مشکلات و رفتارهای احتمالی آن ها پی ببرند. تحقیق در مورد مشتریان هدف و دستیابی به یک چشم انداز مناسب در ایجاد خدمات یا تولید یک محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هدف ، ارائه فرضیه های اعتبارسنجی در مورد بازار و اطمینان از این موضوع است که آیا محصولی که قرار است تولید شود نیازهای مشتری واقعی را برآورده می کند.
مولفه های اصلی کشف مشتری عبارتند از:
1- مصاحبه و نظرسنجی: گفتگو با مشتریان بالقوه به منظور گردآوری اطلاعات کیفی در خصوص تجارب، اولویت ها و نقاط درد مشتری
2- مشاهدات: مشاهده نحوه برخورد مشتری با خدمات یا محصولات موجود به منظور شناسایی نقاط بیشرفت
3- نمونه سازی: تولید نمونه اولیه از محصول جهت تست در حضور مشتری و گرفتن (بازخورد) فیدبک
4- تکرار بازخوردها: پالایش مستمر محصول بر اساس نظرات و داده های مشتری
همچین مفهومی رو فکر کنم میده : کشف نیاز مشتری برای توسعه مشتری .
تکنیک شناخت مشتری و احتیاجهای او
کشف مشتری (فرآیندی در بازاریابی بمنظور کسب اطلاع از نیازها و خواستههای مشتریِ نهفته)