پرسش خود را بپرسید

معادل عبارت Makeup sex در فارسی

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٩٦

با توجه به تعریف:

Makeup sex is an informal term for sexual intercourse which may be experienced after conflict in an intimate personal relationship.

یعنی دعوت و اظهار تمایل به نزدیکی و ارتباط جنسی وسط دعوا یا درست بعدش 

آیا در فارسی  برای این اصطلاح معادل و مشابهی داریم؟

١٩,١٠٦
طلایی
٧
نقره‌ای
٥١
برنزی
٥٧

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
٣٢,٦٦٤
طلایی
٢٩
نقره‌ای
٤١٥
برنزی
١٠٧
تاریخ
١ هفته پیش

درود و سپاس. بله من هم دومی به ذهنم رسید و ازش استفاده کردم.

Makeup sex refers to sexual intimacy that occurs after a couple has had an argument or conflict. It typically involves a transition from heightened emotions, such as anger or frustration, to passionate sexual engagement. This phenomenon can be attributed to several psychological and physiological factors, including a process known as "arousal transfer," where the adrenaline and emotional intensity from the fight can enhance sexual desire.

 ارتباط جنسی  که پس از مشاجره یا درگیری یک زوج رخ می دهد. معمولاً شامل گذار از احساسات شدید، مانند خشم یا ناامیدی، به درگیری جنسی پرشور است. این پدیده را می توان به چندین عامل روانی و فیزیولوژیکی نسبت داد، از جمله فرآیندی به نام "انتقال یا جابجایی برانگیختگی/arousal transfer" که در آن آدرنالین و شدت عاطفی ناشی از دعوا می تواند میل جنسی را افزایش دهد.

به طور خلاصه، Makeup sex  می تواند یک تعامل پیچیده از احساسات و ارتباط فیزیکی باشد، که اغلب به عنوان راهی برای زوج ها برای برقراری ارتباط مجدد پس از اختلاف نظر عمل می کند. با این حال، برای شرکای زندگی بسیار مهم است که به طور موثر ارتباط برقرار کنند و به مسائل اساسی برای حفظ یک رابطه سالم رسیدگی کنند.

٣٥٥,٦٧٨
طلایی
٢٦٩
نقره‌ای
٣,٨٦٥
برنزی
٢,٣٦٤
تاریخ
٢ هفته پیش

دوست عزیز، اینا رو خودم دقیقا می دونم. دنبال معادل فارسیش می گردم. بهر روی از توجه و زحمتی که کشیدید ممنونم.

چرا فکر می کنید همچین کلمه ای معادل فارسی داره؟

زبان فارسی تحت نظر حکومت تغییر کرده و چنین کلماتی در قاموسی ساختار سیاسی ایران جای ندارند. قدیم هم که چنین حکومتی نبود روانشناسان ایرانی نبودند که به چنین مسائلی فکر کنند.

نگرد نیست.

-
١ هفته پیش

پاسخ شما