"بازاریابی مبتنی بر ارزش"
بر اساس نظریهی فیلیپ کاتلر، مفهوم
"بازاریابی مبتنی بر ارزش"
چیست و چگونه شرکتها میتوانند از این رویکرد برای ایجاد وفاداری مشتری و افزایش ارزش برند استفاده کنند؟
١ پاسخ
مفهوم «بازاریابی مبتنی بر ارزش» از نظر فیلیپ کاتلر یعنی اینکه شرکتها باید اول بفهمن مشتریها چه چیزهایی برایشون ارزش داره، بعد همه تلاششون رو بکنن تا همون ارزشها رو بهشون تحویل بدن. به جای اینکه فقط محصول یا قیمت رو تبلیغ کنن، روی چیزی تمرکز میکنن که مشتری واقعاً ازش راضی میشه و براش اهمیت داره.
شرکتها با این روش میتونن وفاداری مشتری رو بالا ببرن چون وقتی مشتری حس کنه شرکت واقعاً به نیازها و خواستههاش اهمیت میده، بیشتر بهش اعتماد میکنه و دوباره خرید میکنه. همین باعث میشه ارزش برند هم بالاتر بره چون مشتریها برند رو دوست دارن و بهش وفادار میمونن.
خلاصهش اینه که بازاریابی مبتنی بر ارزش یعنی دادن چیزی که مشتری واقعاً میخواد و ارزشمند میدونه، نه فقط تبلیغ کردن و فروختن هرچی که هست.