پرسش خود را بپرسید

ترجمه ی " primary function of a blast furnace" در مهندسی متالورژی

تاریخ
٤ هفته پیش
بازدید
٢٠

 ترجمه ی تخصصی 

 " primary function of a blast furnace"  

در مهندسی متالورژی

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

کوره بلند نوعی کوره متالورژیکی است که برای ذوب فلزات صنعتی، به طور کلی آهن خام، و همچنین سایر موارد مانند سرب یا مس استفاده می شود. کوره از هوای احتراقی که بالاتر از فشار اتمسفر است تامین می شود.

در کوره بلند، سوخت کُک (زغالسنگی که گازهای آن گرفته شده و لذا با حرارت زیاد و دود کم می سوزد)، سنگ معدن، و شار (سنگ آهک) به طور مداوم از طریق بالای کوره تامین می شود، در حالی که یک انفجار هوای داغ (گاهی اوقات با غنی سازی اکسیژن) به بخش پایینی کوره دمیده می شود. مجموعه ای از لوله ها به نام tuyeres، موجب می‌شوند تا واکنش‌های شیمیایی در سراسر کوره با سقوط مواد به پایین انجام شود. محصولات نهایی معمولاً فلزات مذاب و فازهای سرباره ای هستند که از پایین ضربه می خورند و گازهای زائد (گاز دودکش) که از بالای کوره خارج می شوند. جریان رو به پایین سنگ معدن همراه با شار در تماس با جریان بالا از گازهای احتراق داغ و غنی از مونوکسید کربن یک تبادل جریان مخالف و فرآیند واکنش شیمیایی است.

قابل ذکر است که سنگ آهن نیز یک محصول جانبی است که باقی مانده سرباره است که در یک قطار کوچک جمع آوری می‌شود و به محل تخلیه سرباره می‌رود. اکنون از آن برای جاده‌ها سنگفرش درست می‌کنند و نیازی به تخلیه سرباره نیست.

* مرجع انگلیسی: 👇

https://en.wikipedia.org/wiki/Blast_furnace

٣٣,٨٨٠
طلایی
٤٣
نقره‌ای
٧٩٦
برنزی
٢٣١
تاریخ
٤ هفته پیش
عکس پرسش

ترجمه عبارت “primary function of a blast furnace” در مهندسی متالورژی به فارسی به صورت زیر است:

عملکرد اولیه کوره بلند

کوره بلند (Blast Furnace) در مهندسی متالورژی برای ذوب و احیای سنگ آهن به منظور تولید آهن خام (Pig Iron) استفاده می‌شود. این فرآیند شامل واکنش‌های شیمیایی پیچیده‌ای است که در دماهای بسیار بالا انجام می‌شود.

٣٤,٢٣٢
طلایی
٣٠
نقره‌ای
٤٤٧
برنزی
١١١
تاریخ
٤ هفته پیش

کارکرد اولیه کوره بلند

١٣,٤٣٧
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٧٣
تاریخ
٤ هفته پیش

پاسخ شما