پرسش خود را بپرسید

A penny for your thoughts کجا استفاده میشه ؟

تاریخ
٤ هفته پیش
بازدید
٢٧

A penny for your thoughts 

کجا استفاده میشه ؟

٣,٥٤٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٨٨

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

عبارت “A penny for your thoughts” یک اصطلاح انگلیسی است که زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید بدانید شخصی که به نظر می‌رسد در فکر فرو رفته یا حواسش پرت است، به چه چیزی فکر می‌کند. این عبارت به عنوان یک درخواست ملایم برای تشویق فرد به بیان افکارش به کار می‌رود.

مثال‌هایی از استفاده:

  • وقتی کسی در جلسه‌ای به نظر می‌رسد که در فکر فرو رفته است: “A penny for your thoughts?”
  • وقتی دوستتان در طول شام ساکت است: “You’ve been quiet all evening. A penny for your thoughts?”
  • وقتی کسی به یک نقاشی خیره شده است: “You’ve been staring at that painting for a while now. A penny for your thoughts?”

این عبارت به نوعی به عنوان یک یخ‌شکن برای شروع مکالمه و تشویق فرد به بیان افکارش استفاده می‌شود.

٣٤,٢٣٢
طلایی
٣٠
نقره‌ای
٤٤٧
برنزی
١١١
تاریخ
٤ هفته پیش

این اصطلاح به‌شکل Penny for your thoughts نیز کاربرد دارد.فکرتو با من در میون بذار، بهم بگو به چی فکر می‌کنی، چی تو ذهنته؟، داری به چی فکر می‌کنی؟ 

وقتی  بکار میره که بخواهید ببینید طرفتان به چه چیزی فکر می کند بویژه اگر مدتی باشد که او ساکت است.********************

در زبان انگلیسی وقتی می‌خواهند از کسی بپرسند به چه چیزی فکر می‌کند، یا اصطلاحاً چه چیزی در ذهن دارد، از یک اصطلاح رایج استفاده می‌کنند؛ «A penny for your thoughts» این عبارت، اصطلاحی است که قرن‌ها وجود داشته و مفهوم آن معادل «به چیزی فکر کردن» یا «چیزی در سر داشتن» است. این اصطلاح عموماً زمانی استفاده می‌شود که بخواهید نظر فردی را در مورد یک موضوع یا اینکه به‌طور کلی به چه چیزی فکر می‌کند بپرسید. برخلاف معنای تحت‌اللفظی عبارت، معمولاً هیچ پولی در ازای افکار کسی پرداخت نمی‌شود و جنبه پولی این اصطلاح نمادین است و صرفاً برای نشان دادن این است که گوینده، علاقه‌مند به شنیدن افکار دیگران است و از این اصطلاح برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می‌کند. با این حال وقتی چنین اصطلاحی را می‌شنویم ممکن است به فکر هزینه‌های برقراری ارتباط با دیگران بیفتیم. انگار به دنبال آن هستیم که بدانیم برای فهمیدن افکار دیگران و برقراری ارتباط با آنها چه میزان باید هزینه کنیم. این اصطلاح همچنین یادآور پنی پست لندن نیز هست. پنی پست لندن یک سیستم پستی بود که وظیفه آن تحویل نامه در لندن و حومه نزدیک آن بود. این سیستم در سال ۱۶۸۰ تقریباً دویست سال قبل از ایجاد سرویس پستی جدید، توسط ویلیام دوکرا به وجود آمد. پنی پست به این معنی بود که در ازای ارسال نامه در داخل شهر لندن یک پنی دریافت می‌شد. از یک جایی به بعد، تشکیلات پستی دوکرا از طرف دولت ضبط و اداره شد و این روند ادامه‌دار بود تا سال ۱۸۰۰ که دفتر پستی دو پنی به وجود آمد. این کم‌ بودن هزینه‌های پست باعث کاهش هزینه ارتباط افراد با یکدیگر و همچنین رونق کسب‌وکارهای مختلف بود. اما آیا این کاهش هزینه‌های ارتباطی بر میزان نوآوری و ایجاد ایده‌های جدید نیز موثر بوده است؟ بدون شک، بله. باوجود چنین قطعیتی در پاسخ به این پرسش، چگونگی تاثیرگذاری آن جای سوال است. برای پاسخ به این سوال، گروهی از پژوهشگران اقتصادی به مطالعه تحولات در سیستم پست در بریتانیا در سال 1840 می‌پردازند. در این اصلاحات، سیستم قبلی پست که در آن هزینه‌های پست از راه دور بسیار گران‌قیمت بود با یک سیستم با نرخ پایین یک پنی برای ارسال نامه به هر نقطه از کشور جایگزین شد. نتیجه این اصلاحات، کاهش در هزینه ارتباط بین مکان‌ها بود. واکر هانلون، استفان هبلیچ، فردیناندو مونته و مارتین اشمیتز، پژوهشگرانی هستند که در مقاله‌شان که با نام «یک پنی برای افکارت» در ژورنال NBER به چاپ رسید به بررسی تاثیر این اصلاحات بر تولید دانش علمی پرداختند. آنها با استفاده از داده‌های مجلات دانشگاهی معتبر، تاثیرات کاهش هزینه‌های ارتباطی در پست را بر توسعه فناوری‌های جدید بررسی کردند. نتایج آنها نشان می‌دهد چگونه کاهش هزینه‌های ارتباطی می‌تواند نرخ تبادل دانش علمی و توسعه ایده‌ها و فناوری‌های جدید را افزایش دهد. یافته‌های این مقاله به‌طور واضح از نتایج مطالعات گذشته و ادبیات نظری گسترده در رشد اقتصادی حمایت می‌کند که می‌گویند ایده‌های بیشتری می‌توانند از ارتباطات بین افراد پدیدار شوند. در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله ارائه می‌شود.(حامد وحیدی نشریه تجارت)

١٣,٤٣٧
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٧٣
تاریخ
٤ هفته پیش

پاسخ شما