"Churn Rate" و "Customer Lifetime Value" چه مفاهیمی هستند؟
"Churn Rate" و "Customer Lifetime Value"
چه مفاهیمی هستند و چه ارتباطی با هم دارند؟
١ پاسخ
Churn Rate یا نرخ ریزش، درصدی از مشتریان است که در یک دوره زمانی مشخص، استفاده از محصول یا خدمات شما را متوقف میکنند. این نرخ معمولاً به صورت ماهانه یا سالانه محاسبه میشود و نشاندهنده میزان از دست دادن مشتریان است.
Customer Lifetime Value (CLV) یا ارزش طول عمر مشتری، مقدار درآمدی است که یک مشتری در طول مدت زمان ارتباط خود با شرکت شما ایجاد میکند. این مقدار نشاندهنده ارزش کلی یک مشتری برای کسبوکار شما است و به شما کمک میکند تا بفهمید چقدر میتوانید برای جذب و نگهداشت مشتریان هزینه کنید.
ارتباط بین Churn Rate و CLV
این دو مفهوم به طور مستقیم با هم مرتبط هستند. هرچه نرخ ریزش کمتر باشد، مشتریان مدت زمان بیشتری با شما میمانند و در نتیجه ارزش طول عمر مشتری (CLV) افزایش مییابد. به عبارت دیگر، کاهش نرخ ریزش میتواند منجر به افزایش CLV شود.