پرسش خود را بپرسید

معنی if در عبارت زیر

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٥١

we have not yet reached that degree of success which would be shown if most educated people came to much the same conclusions on the great problems of life from a study of the same evidence.

١٥٢
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٣

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در این عبارت، کلمه “if” به معنای “اگر”و یا " در شرایطی که"  است و برای بیان یک شرط استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، این جمله می‌گوید که ما هنوز به آن درجه از موفقیت نرسیده‌ایم که نشان داده می‌شد اگر بیشتر افراد تحصیل‌کرده از مطالعه‌ی شواهد مشابه به نتایج مشابهی در مورد مسائل بزرگ زندگی می‌رسیدند.

٢٧,٠٨٤
طلایی
٢٠
نقره‌ای
٢٤٠
برنزی
٩٤
تاریخ
١ هفته پیش

if کلا معنی "اگر" میده، تو این جمله داره میگه "به اون درجه از موفقیت نرسیدیم که (اگه میرسیدیم) دیده میشد اگه بیشتر مردم تحصیل کرده به یه نتیجه راجب مشکلات بزرگ زندگی میرسیدن با مطالعه یک سری اطلاعات

ببخشید مطمعن نیستم چقدر کمک کرد، میشه بهم بگی این متن اصن از کجا میاد و چرا داری میخونیش؟ 🤔

تاریخ
١ هفته پیش

با سلام

ما هنوز به آن درجه از موفقیت نرسیده ایم که نشان دهد «آیا»  بیشترِ افراد  تحصیل‌کرده  در مورد مشکلات بزرگ زندگی با مطالعه شواهد یکسان، به نتایج مشابهی رسیده اند (یا خیر).

این‌جا ترجمه« آیا» برای if روان‌تر است که باز هم منظور این است: اگر هم رسیده اند هنوز ما به این درجه از پیشرفت نرسیده ایم که نشانگر این موضوع باشد. بالاخره مفهوم شرط را در خود دارد.

٣,٧٠٩
طلایی
٣
نقره‌ای
٦٨
برنزی
١٥
تاریخ
١ هفته پیش

If:  اگر،  چنانچه

ما هنوز به آن درجه از پیشرفت نرسیده‌ایم که اگر بیشتر مردم تحصیل‌کرده از پژوهش بر روی یافته‌های یکسان، به پیامدهای یکسانی درباره مشکلات بزرگ زندگی میرسیدند، آشکار میشد.

١,٨١٦
طلایی
٠
نقره‌ای
١١
برنزی
١٤
تاریخ
١ هفته پیش

وقتی که،  در شرایطی که

٢٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما