پرسش خود را بپرسید

قرص آستنترا ومضرات آن

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٩١

آستنترا۵۰ میلی گرمی فوایدومضرات آن

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

موارد مصرف آسنترا 50

در درمان افسردگی، وسواس اجباری، اختلالات پانیک و اختلالات خلقی کاربرد دارد.
سلول های مغزی که نورون نامیده می شوند،مواد شیمیایی مختلفی را جهت ارتباط با سایر نورون ها ترشح می کنند.این یعنی یک سری تکانه الکتریکی بین نورون ها مسئول کارکرد های بخش های مختلف مغز می باشند. آسنترا سطح سروتونین را در فضای بین نورون ها افزایش می دهند.این کار کمک به برطرف سازی علائم افسردگی و حملات ترس و بسیاری از اختلالات دیگر مربوط به خلق و خو در برخی از افراد می شود. سرترالین به علت کاهش میل جنسی در درمان انزال زودرس نیز کاربرد دارد

فارماکوکینتیک آسنترا 50
سرترالین به آهستگی از طریق دستگاه گوارش جذب شده و حداکثر سطح پلاسمائی آن 5/8-5/4 ساعت پس از مصرف آن است. متابولیسم عبور اول وسیعی در کبد دارد. راههای اصلی متابولیسم اصلی آن دمتیلاسیون و تبدیل آن به دمتیل سرترالین که غیر فعال است. به طور وسیعی در تمام بافتهای بدن توزیع شده و 98% باند پروتئینی دارد. نیمه عمر حذفی آن حدود 26 ساعت است. به میزان مساوی از ادرار و مدفوع دفع می شود که عمدتاً به شکل متابولیت است. این دارو وارد شیر مادر هم می شود.

عوارض جانبی آسنترا 50
عوارض گوارشی مانند احساس تهوع،سوء هاضمه،یبوست یا اسهال خصوصا در ابتدای مصرف سرترالین شایع می باشد که با مصرف وعده های غذایی ساده و سبک و مصرف آب به مقدار کافی می توان شدت آنها را کاهش داد.
_در صورت احساس خواب آلودگی ،ضعف و خستگی از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید .
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_تغییرات خلق و خو مانند احساس اضطراب ،پریشانی ،بی قراری و فراموشی و احساس لرزش ممکن است اوایل درمان با سرترالين بروز کند که به مرور و در مدت چند روز برطرف می شوند امادر صورت ادامه دار شدن یا تشدید این علائم با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت اختلال در خواب،تعریق بیش از حد،کاهش اشتها یا تغییر وزن ناگهانی ،درد ،احساس گزگز انگشتان ،مشکلات جنسی ،زنگ زدن گوش ،ضربان‌نامنظم ، آبریزش بینی یا خارش که ادامه دار باشد،با پزشک خود صحبت نمایید.


* باز نشر از سایت: 👇

https://www.darooyab.ir/B-1228024917/ASENTRA-Tablet-50-mg

٣٤,٠٣٢
طلایی
٤٣
نقره‌ای
٧٩٦
برنزی
٢٣٢
تاریخ
١ ماه پیش

 قرص آسنترا 50 برای درمان برخی از مشکلات روانی مانند افسردگی کاربرد دارد. همچنین برای درمان وسواس اجباری و کاهش احساس ترس و اضطراب نیز ممکن است این دارو توسط پزشکان تجویز شود.

فواید:

  • خلق و خو و خواب را بهبود می‌بخشد.
  • اشتها و سطح انرژی را به حالت عادی بازمی‌گرداند.
  • تعداد حملات پانیک را کاهش می‌دهد.
  • ترس، اضطراب و افکار ناخواسته را کم ‌می‌کند.
  • وسواس اجباری را کاهش می‌دهد. بنابراین مشکلاتی مثل تعداد دفعات شستن دست یا بررسی امور روزمره کمتر می‌شود.

سرگیجه شدید و غش کردن از مهم‌ترین علائم اوردوز Asentra است. همچنین علائمی همچون بیرون‌روی، اسهال، استفراغ، توهم، عدم تعادل عضلات و آشفتگی و پریشانی نیز ممکن است مشاهده شود. پس از مصرف بیش از حد آسنترا اگر اختلالات تنفسی مشاهده شود، فورا باید با اورژانس تماس حاصل گردد. 

مطالعهٔ کامل مطلب بازنشر شده 

١٦,١٢٧
طلایی
٨
نقره‌ای
١٢٠
برنزی
١٣٩
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما