پرسش خود را بپرسید

معنای Qadyan چیست؟

تاریخ
٣ روز پیش
بازدید
٦١

نام منطقه ای در کشور هندQadian است و افرادی که منتسب به این مکان هستند نیز با این نام شناخته می شوند. این موضوع مد نظر نیست. به جز  مفهوم فوق معنای واژه Qadyan   چیست؟ (به تفاوت نگارش توجه کنید)

١,٢٦٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
٢٣

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

معانی واژه Qadyan:

۱. نام روستایی خوش آب و هوا  در ایالت بدخشان در افغانستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان است.

۲. یک روش محاسبات عددی برای حل معادلات دیفرانسیل پاره ای می باشد و Qadyan برگرفته از نام یک دانشمند ایرانی است که بنیانگذار این روش در جهان است.

٤٩٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٩
تاریخ
٣ روز پیش
عکس پرسش

Qadyan Method یک روش محاسبات عددی برای حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات پاره ای است.

-
٢ روز پیش

نامواژه‌ی قادیان باید در بنیاد  کادیان  باشد و کادیان نیز به‌گمان من از واژه‌ی [کادی] که نام پارسیِ گونه‌ای نخلِ روغنی که روینده در هند و برخی جاهای دیگر است گرفته شده،  گرچه این درخت در هند با نامی دیگر خوانده می‌شود لیک از برای چیرگی صدها ساله‌ی زبان پارسی  در هندوستان، این نام‌واژه‌ی پارسی(کادی)، می‌تواند ریشه‌ی نام شهر کادیان یا قادیان شده باشد. 

٣٩,٧٣٣
طلایی
٥
نقره‌ای
١٧٥
برنزی
٣٧٣
تاریخ
٣ روز پیش

با سلام

"Qadyan" یا قادیان، نام یک روستا در ایالت پنجاب هند است که به‌طور ویژه به عنوان زادگاه و مرکز جامعه احمدیه شناخته می‌شود. این مکان به خاطر میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار جنبش احمدیه، اهمّیت تاریخی و مذهبی دارد.

افراد پیرو جنبش احمدیه ممکن است به قادیانی یا احمدی شناخته شوند، زیرا قادیان نقش مرکزی در تاریخ و گسترش این جنبش ایفا کرده است. واژه قادیانی برای پیروان این جنبش نیز به‌کار برده می‌شود( اگرچه ممکن است در برخی زمینه‌ها این اصطلاح به‌طور اشتباه یا با هدف تحقیر استفاده شود).

قادیان هم به عنوان نام مکان  و  هم  پیروان جامعه  احمدیه شناخته می‌شوند.

١,٩٦٢
طلایی
١
نقره‌ای
٣١
برنزی
١٢
تاریخ
٣ روز پیش

پاسخ شما