پرسش خود را بپرسید

راه حل برای دستیابی به ایده جدید

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
١١٠

وقتی ایده جدیدی به ذهنتون نمیرسه چیکار میکنید تا ایده بیاد؟ 

منظورم ایده ی نقاشی ،داستان،فیلم و در کل ایده ی هنری هست.  

٨٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٤

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

قبل از همه چیز  اگه دچار حالت فلات شده اید مدتی کاررا کنار بگذارید و اصلا به آن فکر نکنید .ایده ها خودشان بسراعتان خواهند آمد.

یک راه به قول انگلیسیها looking out of the boxاست. یعنی خارج از موضوع به موضوع نگاه کنید و ذهنتان را رها کنید.

راه دیگر مرور  کارهای قبلیتان است و اینکه بخود بگویید اگه اینطور بشه چی میشه.بقول بزرگی :برخی مردم به چیزی که هست  فکر می کنند و می گویند چرا ؟ولی من به چیزی که هرگز نبوده  فکر می کنم میگویم چرا که نه؟!

در حیطه کاریتان به سراغ کارهای دیگران بروید لزوما نه حتا بزرگان آن رشته بلکه هرکسی حتا مبتدیهای رشته خود و به آنن شاخ و برگ بدهید. مثلا بازدید آنلاین از موزه های دنیا داشته باشید و حتا گالریهای هنر داخلی و یادداشت برداری کنید.

سعی کنید ترشح آدرنالین بدن خود را زیاد کنید مثلا با رفتن به شهربازیها!

ایده های کوچک و بی اهمیت خود را لیست کنید و با برچسب به محل دید خودتان بچسبانید.  گاهی به آنها فکر کنید.

١٢,١٠٢
طلایی
١٠
نقره‌ای
١٧٩
برنزی
٦٣
تاریخ
١ ماه پیش

یک طراح لباس وقتی ایده یا طرح جدید به ذهنش نمیرسه یانمیاد با بررسی و تحلیل ایده و طرح های قبلیش باز به ایده نو میرسه.

مطمئنن دست پیدا کردن به  ایده ی نو برای  نقاشی ،داستان،فیلم و در کل ایده ی هنری هم از همین روش استفاده کنی ٪در٪جواب میده.

٣٧١
طلایی
٠
نقره‌ای
٥
برنزی
٨
تاریخ
١ ماه پیش

بنظرم، ایده ها {برای من} مشابه سر نخ ها هستند.

بایستی بریم در دنیای واقعی، گوش و چشم و احساساتمون رو درگیر موقعیت های مختلف کنیم، لا به لای این، یه سری سر نخ ها بدست میارید که برخی هاشون رو با فکر کردن میتونید تبدیل به ایده ی قدرتمند کنید.

فقط زمانی نشستن یه گوشه و فکر کردن بهتون ایده میده، که از قبلش ذهنتون درگیر مسائلی بوده که از اون نتیجه گیریهایی کردین و ایده های خوبی به ذهنتون رسیده. 

اگر احساس میکنین ذهنتون خالی هست و بسرعت با افکار بیخود و بی ربط به هنرتون پر میشه، مشابه نشخوار ذهن، یا خیال بافی هایی دارید که بدرد بخور نیستن، اینجوری فقط وقتتون هدر میره و ایده ی قشنگی به ذهنتون نمیاد. سعی کنید حرکت کنید. فیزیکی حرکت کنید بلند شید و خودتون رو در موقعیت متفاوت قرار بدین.میخواد سفر باشه، گوش دادن به صحبت یه فرد متفاوت باشه، قدم زدن در مکان جالبی که تا حالا فرصت نداشتین تجربه کنین، اجرای پروژه ای کاری چیزی و غیره. هرچیزی که یذره حرکت بده سرنخ های زیادی براتون بوجود میاره. گوش و چشم و احساساتتون رو استفاده کنید که بتونن براتون ایده بهمراه بیارن.

برای شخص  من، نوشتن روی برگه کاغذ، خیلی بهم کمک کرده که بتونم ذهنم رو از اون همه تصوراتِ پراکنده، متمرکز کنم روی یکی دو ایده ی بسیار خوب.

امیدوارم موفق باشین.

١,٩٥٠
طلایی
٢
نقره‌ای
٥٨
برنزی
٨
تاریخ
١ ماه پیش

مگه میشه ایده ای نباشه ، اونقدر ایده دور و اطراف مون که هیچ تو ذهن مون هم پر از ایده است فقط موضوع انتخابه ، نمی‌دونیم کدوم شون رو انتخاب کنیم که تا انجامش یعنی تا آخرش پیش بریم ، موضوع اینه نه ایده 

٢,٨٨١
طلایی
٢
نقره‌ای
٥٧
برنزی
٢٤
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما