پرسش خود را بپرسید

دشنام دهی در ایران

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٥١

چرا فحاشی دربین خیلی از ما ایرانی‌ها انقدر محبوب است؟

در اینستاگرام قسمت کامنت پست آخر کشتی‌گیر گرجی، پتریاشویلی رو می‌دیدم که پر از فحاشی ایرانی‌ها بود.

این کشتی‌گیر در فینال المپیک علیه زارع جوانمردانه کشتی نگرفت، اما بازنده‌ی این بازی بیشتر خودش بود چون این رفتار نامناسب رو در فینال المپیک، پلتفرمی که همه‌ی جهان می‌بینند به نمایش گذاشت.

اما در رسانه‌های اجتماعی همینطور پر از فحاشی به پتریاشویلی هست که به نظر من هم واقعا نادرسته.

چرا ما ایرانی‌ها انقدر راحت بدترین دشنام‌ها را به زبان می‌آریم؟

شما چه دلیلی برای این رفتار به نظرتان می‌رسد؟

٦٥٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٥
برنزی
١١

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

فکر نمی کنم بشه گفت ایرانی ها این طور هستن باید رنج سنی کاربرهای اون شبکه اجتماعی رو دقیق تر بررسی کرد.

 اکثر افرادی که فحاشی می کنن از چه رنج سنی هستن؟ چه گروهی از  جامعه بیشتر وقت تو اینستاگرام می گذرونن؟ اگه بخوایم طبق این آمار بررسی کنیم بیشتر جوون ها نوجوون ها  که عموما پسرها و مردهای جوون تر رو شامل میشن تو این گروه هستن.(دقت کنید گفتم بیشتر).

و البته فرهنگ استفاده از اینترنت هم جوری شده که بیشتر جوون ها تو  شبکه های اجتماعی فعالیت میکنن و ما کمتر از  افراد فرهیخته یا بافرهنگ (اعتراض بدون فحاشی) کامنت می بینیم.

به نظرم طبیعیه که مردم همین طور که تو کوچه خیابون از دست هم عصبانی میشن تو کامنت ها هم اینطوری ابراز احساسات کنن چون فرهنگ مخصوصی براش شکل نگرفته.

به شخصه اگه تو کشورهایی مثل آمریکا هم با کسی دعوای حضوری داشته باشید می بینید که اون هم به شما توهین می کنه دقیقا مثل دعوای ما ایرونی ها. اما همون شخص بخاطر فرهنگ فضای مجازی که تو کشورش شکل گرفته اگه بخواد تو نت به کسی فحاشی کنه حداقل  اون کلمات رو سانسور می کنه تا اکانتش بن نشه یا تو اطلاعاتش ثبت نشه.

٣٧٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١١
برنزی
٠
تاریخ
٢ هفته پیش

فحاشی فقط در بین ایرانی ها رواج پیدا کرد چون فیلم های مستحجن هالیوودی رواج پیدا کرد , وقتی یک فیلم مثلا خانوادگی هالیوودی نگاه میکنید ، بچه های یک خانواده حتی برای شوخی هم به والدین و یا به یکدیگر کلماتی بکار میبرند و دیگر همه میدانند که آن کلمه چه معنی میدهد حالا به فرض دوبله هم شده باشه و چند دفعه میشنویم که بهم میگم لعنتی ، البته به زبان انگلیسی ، 

٢,١١٠
طلایی
٢
نقره‌ای
٤٧
برنزی
٢٢
تاریخ
٢ هفته پیش

فحاشی یک نوع خشونت هست، برخی کشورها خشونت فیزیکی بالاتره برخی کشورها خشونت زبانی . و شما چون ایرانی هستید تصور میکنید که "چرا ما ایرانی ها فلان جور رفتار میکنیم؟"  درصورتیکه اگر یه مدت گیم آنلاین با مردم دیگر کشورها داشته باشین با خیال راحت متوجه میشین فقط ایرانی ها فحاش نیستن.

 و اصولن شرایط کشور جوری هست که نبود عدالت برای مردم احساس میشه و نیازها به درستی برطرف نمیشه و خشونت معمولن در این جوامع بالاتر هست. میزان خشونت ایرانی ها و توهین ها و غیره، با توجه به شرایط کشور، با توجه به افول سیستم آموزشی و سقوط تحصیلات، با توجه به محدودیت هایی که مردم بطور کلی احساس میکنن، بنظر شخصی من ، منطقی هست.

بهرحال مردم بایستی یجوری هیجانات و عصبانیت هاشون رو تخلیه کنن، خوب نیست، ولی  خب کار خاصی از دستمون بر نمیاد. تلویزیون یا اینفلوئنسرها بایستی در این زمینه مفید باشن که متاسفانه یا درگیر فراماسونری و خزعبلات  کلیک-خور هستند، یا بحث های پوچ سیاسی من بهترم تو بدتری و غیره.

جای کار زیاده، موفق باشین 👍

١,٩٠٤
طلایی
٢
نقره‌ای
٥٧
برنزی
٨
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما