پرسش خود را بپرسید

Extreme Programming در روش مدیریتی اجایل چگوه عمل میکنه ؟

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٣٣

Extreme Programming

در روش مدیریتی اجایل چگوه عمل میکنه ؟

٣,٨٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٨٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

Extreme Programming (XP)

متد اکس پی که مخفف عبارت Extreme Programming است، یکی از روشی‌های توسعه نرم‌افزار در مدیریت پروژه چابک است. این روش با هدف اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری مؤثرتر و افزایش رضایت مشتری، بر تکنیک‌هایی مانند توسعه آزمایش محور، انتشار کدهای کوچک و برنامه‌نویسی جفتی متکی است.

متد XP در دهه 90 توسط کن بک (Ken Beck) معرفی شد. او که به‌دنبال راهی برای تولید سریع کد باکیفیت بالا و در‌عین‌حال انعطاف‌پذیری نسبت به نیازهای متغیر کاربران بود، رویکرد خود را در کتابی با عنوان «Extreme Programming Explained: Embrace Change» در سال 1999 منتشر کرد. متد اکس پی به ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری، تقسیم‌کار به تکرارهای کوتاه، ارزش کار تیمی، بهبود مستمر و همکاری نزدیک با مشتری معروف است.

قبل از متد اکس پی، مهندسان بیشتر از روش توسعه نرم‌افزار آبشاری پیروی می‌کردند. روشی که کند، پرهزینه و غیرقابل انعطاف بود و در آن اغلب میان پروژه نهایی و خواست مشتریان تفاوت زیادی وجود داشت. بنابراین متدولوژی اکس پی که بر دریافت بازخورد دائمی از مشتریان تمرکز داشت و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد از تخصص خود برای هدایت پروژه‌ها استفاده کنند، توانست به‌مرور محبوبیت زیادی پیدا کند.

این متد که تکرار مداوم و آزمایش را در طول چرخه عمر توسعه نرم‌افزار پروژه تشویق می‌کند، از چهار مرحله مهم تشکیل‌شده است که امکان زیادی برای کنترل پروژه فراهم می‌کنند. متد اکس پی از چهار مرحله اصلی زیر تشکیل‌شده است که در طول پروژه به‌طور مداوم تکرار می‌شوند:

  1. طراحی و برنامه‌ریزی: برای مهندسی نرم‌افزار مؤثر، کد نویسی و آزمایش به‌تنهایی کافی نیست و طراحی یک سیستم کارآمد ساده در هسته آن ضروری است. بنابراین اول مشتری با تیم توسعه ملاقات می‌کند و الزامات را در قالب داستان‌های کاربری به تیم توسعه ارائه می‌دهد. سپس تیم این داستان‌ها را ارزیابی می‌کند و یک برنامه زمان‌بندی انتشار برای آن ایجاد می‌کند. یک طراحی خوب منطق و ساختار را به سیستم وارد می‌کند و از پیچیدگی و افزونگی غیرضروری جلوگیری می‌کند.
  2. کد نویسی: یکی از فعالیت‌های اصلی در مهندسی نرم‌افزار کد نویسی است. کد نویسی در متد اکس پی مرحله‌ای است که در آن کد با استفاده از شیوه‌های استاندارد XP مانند مالکیت کد جمعی، برنامه‌نویسی جفت و یکپارچه‌سازی مداوم، ایجاد و پیاده‌سازی می‌شود.
  3. تست: این مورد را می‌توان ستون متد اکس پی دانست. پس از تکمیل یک جزء برنامه، مهم است که آن را به‌صورت جداگانه و همچنین در انسجام با کل سیستم آزمایش کنید (تست واحد). پس از تست فنی موفق، باید تست پذیرش انجام شود. این تست اطمینان حاصل می‌کند که نتیجه نهایی مطابق با انتظارات و نیازهای مشتری است.
  4. گوش دادن: گوش دادن به بازخورد مشتری در طول فرآیند توسعه، عنصری اساسی در متد اکس پی است. نیازهای در حال تغییر کاربر باید شنیده شوند و در سیستم موجود ادغام شوند.

* باز نشر از سایت: 👇

https://qcbco.ir/متد-اکس-پی-xp/

٣٠,٤٧٥
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٧١٥
برنزی
٢١٢
تاریخ
٣ هفته پیش
عکس پرسش

پاسخ شما