به چه کسی میگن "research affiliate"
به چه کسی میگن
"research affiliate"
٣ پاسخ
وابسته و یا عضو پژوهشی نقش مهمی در پیشبرد دانش علمی دارد. چنین افرادی مسئول نظارت بر دانش آموزان، ارائه آموزش در فنون مختلف و انجام تحقیقات هستند. به عنوان مثال، یک عضو تحقیقاتی ممکن است بر دانشجویان کارشناسی ارشد و دوره کارشناسی در پروژه های مختلف نظارت کند؛ آموزش هایی را در مورد تکنیک های مختلف زیست شناسی مولکولی، از جمله توسعه نشانگر مولکولی ارائه دهد" یا "کاربرد کشت isc تک لایه برای مدل سازی بیماری و غربالگری دارویی با کارایی بالا را نشان دهد. و یا برای شناسایی درمان های بالقوه برای ibd کمک کند. به گفته بدری رویسام، استاد دانشگاه هیو روی و لیلی کرانز کالن و رئیس گروه مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه هیوستون، "مبانی این رشته و مهارتهای تفکر انتقادی برای یک عضو تحقیقاتی مهم خواهند بود.
در اینجا نمونهای از مسئولیتها در رزومهییک عضو یا وابستهی تحقیقاتی واقعی وجود دارد:
انتشارات رسانه های اجتماعی را برای گسترش آگاهی و اعلان ها در فیس بوک مدیریت کردن.
در تولید گفتار (حرکات اشاره ای) را با استفاده از EMA و Matlab کاوش کردن.
طراحی و پیاده سازی سروو قدرت RF فعال برای کاربردهای تله یونی.
نشان دادن کاربرد کشت ISC تک لایه برای مدلسازی بیماری و غربالگری دارویی با کارایی بالا برای شناسایی درمانهای بالقوه در IBD.
تعیین طول جذب و تضعیف سوسوزن.
تجربه با جمعآوری نمونه و تکنیکهای نگهداری مناسب برای نمونههای زنده و تجزیه و تحلیل DNA محیطی.
کد زمان ویدیوهای متعدد برای تحقیقات پسا دکتری در مورد رفتار رشدی و خشونت - داده های موضوع را با استفاده از IBM SPSS به ورودی آماری تبدیل کردن.
انجام تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی آلاینده های شیمیایی در بافت ماهی با استفاده از روش های آماری چند متغیره و GIS برای تشخیص منابع آلاینده اولیه منطقه ای.
"Research affiliate" به معنی “همکار پژوهشی” یا “وابسته پژوهشی” است و به فردی گفته میشود که با مؤسسات علمی یا سازمانهای پژوهشی در پروژههای مختلف همکاری میکند. این افراد معمولاً در زمینه تخصصی خود فعالیت میکنند و ممکن است وظایفی مانند نظارت بر دانشجویان، آموزش تکنیکهای مختلف، و انجام تحقیقات را بر عهده داشته باشند.
وابسته تحقیقاتی:در دنیای امروز دانایی یکی از محور ها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می
شود . سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطالعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع وآسان
به منابع علمی موثق وابسته است . دانسته های ما یا از طریق مطالعه منابع اطالعاتی موجود حاصل می
شود یا بر اساس پژوهش هایی که خود انجام می دهیم به دست می آید . اگر این دانسته ها بر اساس نتایج
پژوهش های قبلی باشد در واقع به مصرف اطالعات پرداخته ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات وتحلیل های
جاری باشد تالش ما به تولید اطالعات منجر شده است بنابر این منبع اصلی تولید اطالعات و دانش جدید
در واقع حاصل فعالیت های پژوهشی است که انجام می گیرد.
پژوهش در هر موضوع به هر شکلی ودر هر سطحی که انجام شود تالشی منسجم و نظام مند در جهت
توسعه دانش موجود در باره موضوع هایی است که به آنها سرو کار داریم . پژوهش کوششی است برای
یافتن بهترین راه حل های ممکن در جهت حل مشکالت موجود در عرصه های مختلف زندگی . هم چنین
پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن تر از مفاهیم پیرامون ماست در مجموع پژوهش
راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق های تازه برای آیندگان است.
شخصی که به شیوه های گوناگون به انجام پژوهش می پردازد پژوهشگر و محقق نامیده می شود .
پژوهشگر فردی است که با استفاده از روشهای علمی درصدد رسیدن به شناختی تازه از مسائل و مفاهیم
مختلف است . او با استفاده از ابزار های گوناگون به مشاهده دقیق تر وعمیق تر پدیده اطراف خود می
پردازد . پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود مین گرد و برای رفع مشکالت جامعه
وارائه بهترین راه کار های عملی و اطالعات موثقی را در اختیار متولیان امور قرار می دهد