استراتژی هک رشد در بازاریابی رو توضیح بدید
"استراتژی هک رشد "
در بازاریابی رو توضیح بدید
١ پاسخ
منظور از هک رشد آزمونوخطای سریع با استفاده از تکنیکهای مختلف بازاریابی و توسعهی محصول است تا هدف اصلی هرچه سریعتر بر اساس نتایج سریع و فرصتهای سودآور و بالقوه به دست آید. در هک رشد هیچ قانونی در میان نیست و به علاوه نیازی هم به داشتن ابزار یا دستورالعمل خاصی نخواهد بود. این شما هستید که قوانین را وضع میکنید و در مییابید که چطور بهترین خدمات را به مخاطبان و مشتریان بالقوهی خود ارائه دهید.
تمرکز هکرهای رشد بر آزمون و خطا روی آخرین روندهای بازاریابی و توسعهی محصول است تا بتوانند مشتریان را از رقبا بگیرند.
در حقیقت هک رشد به توانایی شما در افزایش سرعت فرایندهای بازاریابی و توسعهی محصول برای رسیدن به نتیجه بستگی دارد.هر کاری که با انجام آن بتوانید فرایند رشد شرکتتان را هک کرده و سرعت رشد را چند برابر کنید، جز استراتژیهای هک رشد به حساب میآید.
برخی از برنامههای هک رشد خیلی خوب و بدون نقص کار میکنند و برخی دیگر شکست میخورند. باید این دیدگاه را داشته باشید که ممکن است وقت زیادی صرف یک ایدهی ابتکاری بکنید که ثمربخش نباشد. بااینوجود باید بدانید که شکست بخشی از کسب و کار است. باید دائم چیزهای جدید را امتحان کرد، شکست خورد و دوباره کار را از سر گرفت.
هیچکس به خاطر شکست از دنیای تجارت فرار نمیکند. همه در تصمیمات و محاسبات دچار اشتباه میشوند. نکته مهم این است که از اشتباهاتتان درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید. هک رشد یک روش بینظیر برای آموزش تفکر کسبوکار است تا بتوانید شکست را بپذیرید، سریع جهتتان را عوض کنید و چیزهایی جدید را امتحان نمایید. هک رشد با تمرکز بر رشد بهعنوان معیار اصلی شناخته میشود. به عبارت دیگر، شما باید از طریق همهگیری، جذب مشتری و حفظ آنها، ترافیک وب و فعالیت در رسانههای اجتماعی کاملاً بر گسترش کسب و کارتان تمرکز کنید.
تفاوت هک رشد با بازاریابی سنتی
خیلیها فکر میکنند هک رشد و بازاریابی، یکی هستند. اما اینطور نیست. این دو مفهوم، یک سریتفاوتهای کوچک اما مهم با هم دارند. هک رشد از این جهت شبیه بازاریابی است که هدف نهایی آن، جذب مشتری یا تشویق افراد بیشتر به استفاده از یک محصول یا خدمات خاص است. با این حال، به خاطر ریشه آن در کسبوکارهای استارتاپی، هک رشد به شدت به تاکتیکهایی متکی است که نیاز به بودجه کلان ندارند. معمولا هک رشد، بازاریابی، بهینه سازی و دانش توسعه را با هم ترکیب میکند تا استراتژیهای بازاریابی موثری با بودجه کم تدوین کند. مثلا ایمیلهای خودکار که برای اطلاع رسانی ارسال میشوند، یا فرمهای ثبت نام ساده.
مزیتهای هک رشد
- نرخ ROI بالا: با استفاده از دادهها برای تصمیمگیری آگاهانه و ردیابی عملکرد یک هک، به راحتی میتوانید ببینید که کدام یک از استراتژیهای هک رشد عملکرد مورد انتظار شما را دارد. استراتژیهای ضعیف را کنار گذاشته و استراتژیهای قویتر را تقویت کنید.
- هزینه پایین: هک رشد طبیعتا طراحی شده تا از منابع شما به اقتصادیترین شکل ممکن استفاده کند.
- منابع کم: هک رشد اغلب توسط یک نفر در تیم محصول یا مهندسی اجرا میشود و نیازی نیست که کل تیم بازاریابی درگیرش شوند.
چگونه هک رشد را شروع کنیم؟
بیایید ببینیم چطور میتوانید هک رشد کسبوکار خود را شروع کنید. اول از همه محصول خود را تولید کرده و آزمایش کنید تا مطمئن شوید مردم آن را میخواهند و مشتاقند برای آن پول بدهند. این کار کمک میکند اطلاعاتی جمع کنید تا پرسونای خریدار را درک کرده و بر آن اساس، تاکتیکهای بازاریابی رشد را هدف قرار دهید.
به طور منظم محصول خود را به روز رسانی کرده و از مشتریها بازخورد بگیرید تا همیشه بدانید که آیا در مسیر درست قرار دارید یا نه. در همان زمان، برای محصول خود بازاریابی کنید تا از رشد پیوسته آن مطمئن شوید و موفقیت آن نتایج را پیگیری کنید. آزمون A/B و سایر تکنیکهای بهینهسازی تبدیل، برای هک رشد ضروری هستند.
استراتژیهای هک رشد
اکثر استراتژیهای هک رشد در سه دسته اصلی قرار میگیرند:
بازاریابی محتوا
بسته به تاکتیکهایی که استفاده میکنید، بازاریابی محتوا میتواند یک راه کم هزینه برای معرفی محصولتان باشد. از جمله فعالیتهای رایج بازاریابی محتوا میتوان به وبلاگ نویسی، تولید محتوای شبکههای اجتماعی و برگزاری وبینار اشاره کرد.
بازاریابی محصول
بازاریابی محصول شامل تکنیکهایی برای جذابتر کردن محصول و ایجاد پایگاه کاربران میشود. تکنیکهایی مثل: بالا بردن ترس از دست دادن و افیلیت مارکتینگ.
تبلیغات
هکرهای رشد میتوانند از انواع تبلیغات مثل تبلیغات در شبکههای اجتماعی و پرداخت در ازای کلیک (PPC) هم برای ترویج کسب وکار استفاده کنند.
مثالهای زیر نمونههایی از هک رشد هستند:
هات میل؛ لینکدین؛ بلو بانک؛ اسنپ
* باز نشر از سایت: 👇