پرسش خود را بپرسید

"Marketing mix" به چه عناصری در یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد؟

تاریخ
١٠ ماه پیش
بازدید
٨٠

"Marketing mix" 

به چه عناصری در یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد؟

٤,٩٧٣
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٢١٦

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
Marketing Mix یعنی چی؟

آمیخته بازاریابی یا همون Marketing Mix، یه جور جعبه‌ابزار بازاریابی‌ـه که کسب‌وکارها باهاش محصول یا خدماتشونو درست معرفی می‌کنن. معروف‌ترین مدلش همونه که بهش می‌گن ۴P:

1. Product (محصول): چی داری واسه ارائه؟ کالاست یا خدمته؟ خاصیتش چیه؟ چه مشکلیو حل می‌کنه؟

2. Price (قیمت): چقدر براش قیمت گذاشتی؟ با تخفیفه؟ روان‌شناسی قیمت داری؟ لوکسه یا اقتصادیه؟

3. Place (مکان): کجا می‌فروشی؟ مغازه‌ست؟ آنلاین؟ از طریق دیجی‌کالا یا پیج اینستا؟

4. Promotion (ترویج): چطوری به بقیه می‌گی چی داری؟ تبلیغات، پست‌های اینستا، پیامک، یا حتی معرفی مشتری به مشتری؟


مثال:

فرض کن یه کافه زدی:

  • قهوه با دونه‌ی خاص (محصول)
  • قیمتش یه کم بالاتر از معمول (قیمت)
  • وسط شهر، نزدیک مترو (مکان)
  • تبلیغ تو اینستا و جایزه واسه مشتری وفادار (ترویج)

بعضیا پا رو فراتر گذاشتن و ۷P یا ۸P هم ساختن، ولی اون واسه وقتی‌ـه که بخوای حرفه‌ای‌تر بری جلو.


خلاصه:

Marketing Mix یعنی یه ترکیب حساب‌شده از کارهایی که باعث می‌شن یه محصول، به شکل درست، با قیمت درست، تو جای درست، به گوش مشتری درست برسه!

١٠,٠١٣
طلایی
١٠
نقره‌ای
٤١٣
برنزی
٩٩
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما