"Employee engagement" به چه معناست و چگونه می توان آن را ارتقا داد؟
"Employee engagement"
به چه معناست و چگونه می توان آن را ارتقا داد؟
٢ پاسخ
مشارکت کارمندان (Employee Engagement)
Employee Engagement، به فرایندی گفته میشود که توسط آن، کارمندان تشویق و همچنین ترغیب میشوند که نسبت به سازمان تعهد داشته و در تصمیمات مهم سازمانی نیز مشارکت داشته باشند. در واقع، این فرایند با هدف موفقیت سازمان و افزایش رضایت کارکنان انجام میشود و تبعات مثبت زیر را به همراه دارد:
- افزایش آزادی عمل کارمندان
- بهبود عملکرد کارمندان
- افزایش میزان تولید و بهره وری
- بالا رفتن انگیزه و رضایت شغلی پرسنل
راهکارهای افزایش مشارکت کارکنان در امور سازمانی:
نظر سنجی
حمایت از کارمندان به ویژه در مسائل مالی
کارمندان دورکار را از یاد نبرید
بها دادن به اختلاف و تنوع دیدگاهها در تیم
بازنشر از :
بیشتر این واژه به درگیر بودن با کار ترجمه شده که شاید در نگاه اول بار منفی داشته باشه همانجور که در پرسشنامه طیف لیکرت خودم ، کارکنان اغلب برداشت منفی از آن داشتند ولی در واقع ، ماهیت منفی ندارد و بنوعی با واژه های :عجین شدن با کار ، مچ شدن ، اهمیت داشتن کار،وقت و تمرکز گذاشتن بر کار،معنی و ترجمه کاملتر میشه.