پرسش خود را بپرسید

"مدیریت زمان" چه مهارتی هایی را شامل میشود و چگونه می توان آن را ارتقا داد؟

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٦٦

"مدیریت زمان"

 چه مهارتی هایی را شامل میشود و چگونه می توان آن را ارتقا داد؟

٢,٨٩٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
١٦١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

مدیریت زمان به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویه‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی استفاده از زمان در رسیدن به اهداف و وظایف مختلف، انجام می‌شود. به عبارت دیگر، مدیریت زمان یعنی برنامه‌ریزی کردن برای انجام کارها و تقسیم کردن زمان برای سازمان‌دهی فعالیت‌ها. زمانی می‌توانید برای انجام کارها موفق شوید که یاد بگیرید شما زمان را در دست بگیرید، نه این که بگذارید زمان، شما را مدیریت و کنترل کند.
* باز نشر از سایت: 👇

https://alocom.co/blog/educational-article/چگونه-زمان-را-مدیریت-کنیم/

مهارت‌های مدیریت زمان چیست؟

۱. سازمان

سازماندهی یکی از مهمترین عناصر مدیریت زمان است. منظم ماندن می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه عملی برای دستیابی به وظایف خود و مراحلی که برای تکمیل آنها بردارید ایجاد کنید. مهارت های سازمانی می تواند به شما کمک کند تا در تقویم خود نظم داشته باشید، میز خود را در پایان هر روز کاری مرتب کنید، در طول جلسات تیم یادداشت برداری کنید و روز خود را از شب قبل آماده کنید تا از غافلگیری که ممکن است فعالیت های شما را از مسیر خارج کند جلوگیری کنید.

۲. اولویت بندی

توانایی اولویت بندی یکی دیگر از مهارت های کلیدی برای مدیریت موثر زمان است. اولویت بندی مستلزم اختصاص زمان برای هر کار است. یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری، اختصاص زمان‌بندی برای هر کار و تکمیل وظایف با اولویت بالا قبل از کارهای کمتر مهم است. به این ترتیب، پربازده ترین ساعات خود را صرف کارهایی می کنید که بیشترین اهمیت را دارند.

۳. برنامه ریزی

سازماندهی و اولویت بندی کارها به مهارت های برنامه ریزی عالی نیاز دارد. برنامه ریزی برای بخش های مختلف روز مانند وظایف، جلسات، وعده های غذایی و حمل و نقل، همه جنبه هایی از مدیریت زمان هستند که می توانند بهره وری شما را افزایش دهند. داشتن یک برنامه به این معنی است که یک فعالیت خاص برای تکمیل در هر نقطه از زمان وجود دارد که به شما کمک می کند پیشرفت خود را پیگیری کنید و وظایف را طبق برنامه انجام دهید.

یکی از راه‌های برنامه‌ریزی روزتان، ایجاد فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. شما همچنین می توانید جدول زمانی هفتگی برای زمان شخصی و کاری خود داشته باشید. تقویم‌های دیجیتال، مانند تقویم‌های موجود در گوشی هوشمند، ابزارهای موثری برای برنامه‌ریزی روز، هفته و حتی ماه شما هستند. برای کارآمدتر کردن این ابزارها، مهم است که خود را مسئول نگه دارید و خود را آموزش دهید که تقویم یا فهرست را تا زمانی که به عادت تبدیل شود، دنبال کنید.

۴. تصمیم گیری

برای مدیریت خوب زمان، مهم است که در تصمیم گیری های دشوار در مورد زمان و فعالیت های خود مهارت داشته باشید. در بسیاری از مواقع، همکاران، رئیس‌ها، دوستان و خانواده شما برنامه‌هایی دارند که می‌تواند برنامه زمانی خوب سازمان‌دهی شده شما را از مسیر خارج کند. تعیین مرزها و برقراری ارتباط واضح با آنها می تواند به شما کمک کند تا کنترل خود را در دست بگیرید و با وقت خود به موفقیت بیشتری برسید.

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از زمان، موارد مهم و فوری را نسبت به دیگران اولویت دهید. می توانید کارهایی را که فوری هستند اما مهم نیستند محول کنید و کارهای مهمی را که ضرب الاجل سخاوتمندانه تری دارند به تعویق بیندازید. چیزهایی که نه فوری هستند و نه مهم، احتمالاً ارزش وقت شما را ندارند.

۵. تعیین هدف

توانایی تعیین اهداف و گام برداشتن برای دستیابی به آنها یک مهارت قدرتمند مدیریت زمان است. تعیین اهداف به شما وضوح هدف را می دهد و زمان و فعالیت های شما را به سمت نتایج خاص هدایت می کند. همچنین می تواند به شما انگیزه دهد که زمان خود را اولویت بندی کنید، سخت کار کنید و خود را منظم کنید تا از فعالیت های غیر مهم برای رسیدن به اهداف خود صرف نظر کنید. برای بهبود این مهارت و مؤثرتر بودن در مدیریت زمان، اهدافی را تعیین کنید که می توانند تأثیر معناداری بر زندگی شما داشته باشند، مانند اهداف مرتبط با شغل و موفقیت شخصی.

۶. تفویض اختیار

برای مدیریت موثر زمان خود، می توانید کارهای کمتر مهم را به افراد دیگر محول کنید یا برون سپاری کنید تا بتوانید روی مهم ترین کارها تمرکز کنید. توانایی واگذاری کار نه تنها به شما کمک می کند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید، بلکه می تواند اعتماد به نفس، عملکرد و ویژگی های رهبری کارکنان خردسال را نیز افزایش دهد. تفویض کارآمد به معنای دانستن زمان نه گفتن به برخی کارها است. این به معنای تعیین مرزهای واضح و داشتن اولویت های کاملاً مشخص برای آنچه می خواهید با وقت خود به دست آورید.

۷. وقت شناسی

یکی دیگر از جنبه های مدیریت زمان، وقت شناس بودن است. اگر همیشه برای جلسات دیر می آیید، به طور مداوم ضرب الاجل ها را از دست می دهید و همیشه به نظر می رسد که با عجله کار می کنید، ممکن است کنترلی بر زمان خود نداشته باشید. نظم دادن به خود که همیشه به موقع به سر کار برسید و کارها را طبق برنامه انجام دهید، راهی عالی برای موثر بودن در مدیریت زمان است.

* باز نشر از سایت: 👇

https://topsr.ir/time-management-skills-examples-and-improvement-strategies/

٢٢,٣٤٠
طلایی
٢٣
نقره‌ای
٤٥٥
برنزی
١٦٥
تاریخ
٣ ساعت پیش

پاسخ شما