پرسش خود را بپرسید

معیار های اثر بخشی در تیم ها

تاریخ
١ هفته پیش
بازدید
٣٤

معیار های اثر بخشی در تیم ها  

چیا هستن ؟

١,٨٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بر اساس مدل‌های مختلف این معیارها کمی با هم متفاوتند. برای مطالعه مدل‌های مختلف، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید. در اینجا این معیارها بر اساس مدل GPRI از لینک زیر باز نشر می‌شود:

مدل GPRI یکی از شناخته شده ترین مدل های اثربخشی کار تیمی است. روبین، پلونیک و فرای آن را در دهه 1970 طراحی کردند. در این مدل چهار معیار کلیدی پیشنهاد شده است که برای ایجاد یک تیم قوی و موثر ضروری است:

  • اهداف
  • نقش ها
  • رویه ها
  • روابط بین فردی

این مدل به عنوان یک ساختار کار تیمی  برای درک چگونگی و چرایی مشکلات به کار می رود. وقتی مشکلی پیش می‌آید، از خود بپرسید که آیا دلیل آن اهداف نامشخص است یا فقدان رویه ها و فرآیندهای مناسب. اگر فکر می‌کنید همه این عوامل وجود دارند، این می‌تواند ناشی از فروپاشی روابط بین فردی باشد. این مدل می تواند به شما کمک کند تا مشکل را شناسایی و برطرف کنید.

اهداف

اهداف در کار تیمی به هر یک از اعضای تیم کمک می کند تا بفهمند بقیه چه انتظاری از آن ها دارند. این اهداف همچنین وظایف روزمره را مشخص می کند و به تیم کمک می کند تا به سمت یک هدف مشترک حرکت کند.

نقش ها و مسئولیت های مشخص

یکی از بزرگترین دلایل نارضایتی و اختلاف در کار تیمی ناشی از تقسیم نامناسب مسئولیت‌ها است. اگر اعضای تیم مسئولیت های خود را درک نکنند، می تواند تنش ایجاد شود. مهم است تا همه بفهمند که چگونه با هم هماهنگ شوند و یک تیم منسجم را تشکیل دهند.

فرآیندها و رویه ها

کار تیمی به رویه‌های روشنی نیاز دارد. این بدان معناست که رویه های تعریف‌شده‌ای برای انجام وظایف وجود دارد. فرآیندها اگر جلوی خلاقیت را بگیرند به اندازه کافی موثر نخواهند بود، اما از این جهت که همه چیز مشخص است و باعث نمی شود تا کارمندان وقت خود را تلف کنند مفید است.

روابط بین فردی

ارتباطات برای کار تیمی مهم است. همچنین یکی از اجزای کلیدی اعتماد است که برای هر تیمی لازم است. کار کردن برای رسیدن به یک هدف مشترک می تواند به تقویت روابط بین فردی سالم در یک تیم کمک کند.

* باز نشر از سایت: 👇

https://dingontime.com/4-مدل-راهنما-برای-اثربخشی-کار-تیمی/

٢٢,٥١٠
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٤٦١
برنزی
١٦٥
تاریخ
١ هفته پیش

پاسخ شما