پرسش خود را بپرسید

تفاوت بین staff با employees با personel

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٤٨

تفاوت بین staff با employees با personel

١,٠٠٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٠

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

یک تفاوت اساسی بین پرسنل (personnel) و کارمندیا استخدام شده (employee) این است که پرسنل به افراد زیادی اطلاق می شود و کارمند به یک فرد اطلاق می شود. اغلب اوقات، در یک شرکت، یک "بخش پرسنل" وجود دارد که مشاغل، مزایا، استخدام و سایر وظایف مربوط به کارمندان شرکت را انجام می دهد.

اصطلاحات «کارکنان» (staff) و «پرسنل» (personnel) اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما بسته به زمینه، می‌تواند تفاوت‌های ظریفی در کاربرد آنها وجود داشته باشد. در اینجا چند تفاوت کلی بین این دو عبارت وجود دارد:

کارکنان (staff):
- تعریف: کارکنان عموماً به گروهی از کارمندان اطلاق می شود که برای یک سازمان یا تجارت کار می کنند. این می تواند شامل همه کارکنان در سطوح مختلف مانند مدیران، سرپرستان و کارمندان عادی باشد.
- استفاده: اصطلاح "کارکنان" معمولاً برای اشاره به کارکنان یک سازمان خاص به طور جمعی استفاده می شود. برای مثال، کارکنان یک شرکت ممکن است شامل همه افراد از مدیر عامل تا کارمندان سطح ابتدایی باشند.
- تمرکز: «کارکنان» اغلب بر نیروی کار جمعی یک سازمان، صرف نظر از نقش ها یا وظایف خاص تک تک کارکنان تأکید دارند.
پرسنل:
- تعریف: پرسنل معمولاً به افرادی اطلاق می شود که برای یک سازمان یا یک بخش خاص در یک سازمان کار می کنند. همچنین می تواند به بخش مسئول مدیریت کارمندان مراجعه کند.
- استفاده: اصطلاح "پرسنل" اغلب در زمینه رسمی یا بوروکراتیک تر، مانند بخش های منابع انسانی (HR) یا در تنظیمات نظامی استفاده می شود. ممکن است برای توصیف کارکنان از نظر نقش ها، مسئولیت ها و وظایفشان استفاده شود.
- تمرکز: «کارکنان» بیشتر بر تک تک کارکنان یک سازمان و نقش‌ها، مسئولیت‌ها و شایستگی‌های خاص آن‌ها تمرکز دارند.

«پرسنل» بیشتر در نمودارهای سازمانی رایج است (بخش پرسنل، مدیر پرسنل) و حسابداری (هزینه های پرسنل). "کارکنان" بیشتر در ترکیب‌هایی مانند یکی از اعضای کارکنان یا جلسه کارکنان معمول است. ما نیز از کلمه "کارکنان" (نه "پرسنل") برای نشان دادن اینکه شخصی در لیست حقوق و دستمزد است، بنابراین حقوق بگیر است و نه کامند مستقل استفاده می‌کنیم.

٢٣,٠٠٦
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٤٨٠
برنزی
١٦٧
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما