پرسش خود را بپرسید
"Total quality management" (TQM) به چه معناست
٥ ماه پیش
٧١
"Total quality management" (TQM)
به چه معناست و چه اصول و مفاهیمی را شامل می شود؟
٣,٠٨٩
٠
٥
١٣٠
١ پاسخ
مرتب سازی بر اساس:
مدیریت کیفیت جامع (Total Quality Management یا TQM) یک رویکرد مدیریتی است که بر موفقیت بلندمدت از طریق رضایت مشتری تمرکز دارد. در این رویکرد، همه اعضای سازمان در بهبود فرآیندها، محصولات، خدمات و فرهنگ کاری مشارکت میکنند.
اصول اصلی TQM
- تمرکز بر مشتری: کیفیت نهایی توسط مشتری تعیین میشود. همه تلاشهای سازمان برای بهبود کیفیت باید به رضایت مشتری منجر شود.
- مشارکت همهجانبه کارکنان: همه کارکنان در دستیابی به اهداف مشترک مشارکت دارند. این مشارکت تنها زمانی ممکن است که محیط کاری مناسب فراهم شود و کارکنان احساس امنیت و توانمندی کنند.
- تمرکز بر فرآیند: TQM بر تفکر فرآیندی تأکید دارد. فرآیندها باید به طور مداوم پایش و بهبود یابند تا از بروز نوسانات غیرمنتظره جلوگیری شود.
اهمیت TQM
٣٧,٩٣٣
٣٨
٥٦٨
١١٩
٤ ماه پیش