پرسش خود را بپرسید

منظور از "Supply Chain Management" (SCM) چیست و چه اهمیتی در دنیای امروز دارد؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
١٧

منظور از

 "Supply Chain Management" (SCM)"

 چیست و چه اهمیتی در دنیای امروز دارد؟

١,٨٤٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٩٣

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management) قلب هر سازمانی است که چرخه حرکت مواد از ورود مواد اولیه تا خروج محصول نهایی را کنترل می کند. اثر بخشی مدیریت زنجیره تأمین در موفقیت سازمان ها نقش اساسی دارد.

شرکت ها برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود شبکه ای از تأمین کنندگان را ایجاد می کنند تا هر زمان و به هر مقدار که سازمان نیاز به مواد اولیه داشته باشد آن را دریافت نمایند. امروزه نقش مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بیش از هر زمان دیگر مورد توجه است. شرکت های زیادی در حال تولید محصولاتی یکسان هستند و گزینه های بیشتری پیش روی مصرف کنندگان قرار دارد. این رقابت به افزایش کیفیت محصولات کمک می کند اما برای شرکت ها دشواری هایی هم به همراه دارد. عرضه محصولات مشابه در بازار موجب می شود تا شرکت ها برای ادامه بقای خود بطور مداوم در جستجوی ایده های جدید باشند در غیر اینصورت از صحنه رقابت حذف خواهند شد.

مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management) نه تنها برای تولید کنندگان محصول که برای تأمین کنندگان مواد اولیه هم حائز اهمیت است. تولید کنندگان با شناختی که به بازار دارند همواره در تلاشند تا حاشیه سود خود را افزایش دهند و تأمین کنندگان در پشت صحنه در تلاشند تا به موازات، مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان را به به موقع تأمین نمایند.

علاوه بر این، مدیریت زنجیره تأمین در به حداقل رساندن هزینه های تولید، حمل و نقل و انبار داری بسیار تأثیرگذار است. در ادامه با شش مؤلفه مهم در مدیریت زنجیره تأمین آشنا خواهیم شد. برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر رجوع بفرمایید.


باز نشر از سایت: 👇

https://shahinshakeri.com/مقالات/item/supply-chain-management.html

٢٢,٣٧٠
طلایی
٢٣
نقره‌ای
٤٥٥
برنزی
١٦٥
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما