پرسش خود را بپرسید
مهمترین بخش های مدیریت
٥ ماه پیش
٧٧
مهمترین بخش های مدیریت یک سازمان کجا ها است؟
٢,٩٥٩
٠
٥
١٢٥
٢ پاسخ
مرتب سازی بر اساس:
مهمترین بخشهای مدیریت یک سازمان عبارتند از:
- برنامهریزی: تعیین اهداف و راههای رسیدن به آنها.
- سازماندهی: تعریف وظایف و تخصیص منابع.
- رهبری: هدایت و انگیزه دادن به کارکنان.
- کنترل: ارزیابی عملکرد و اطمینان از دستیابی به اهداف.
٣٩٦,٦٤٦
٣١٧
٤,٤٦٥
٢,٦٥٩
٥ ماه پیش
مهمترین بخشهای مدیریت یک سازمان به طور کلی شامل سه سطح اصلی است:
۱.مدیریت ارشد: این سطح شامل مدیران عالی سازمان میشود که مسئولیت تعیین چشمانداز، خط مشی و جهت کلی سازمان را دارند و برنامهها و استراتژیهای بلندمدت را ترسیم میکنند.
۲.مدیریت میانی : مدیران میانی وظیفه اجرای برنامهها و استراتژیهای تعیین شده توسط مدیریت ارشد را دارند و همچنین بر فعالیتهای روزمره سازمان نظارت میکنند.
۳.مدیریت عملیاتی: این سطح شامل مدیرانی است که مستقیماً با کارکنان در ارتباط هستند و بر فعالیتهای روزانه و عملیاتی سازمان نظارت دارند . هر سطح از مدیریت ویژگیها، وظایف و مهارتهای خاص خود را دارد که برای اجرای صحیح و سیستماتیک فرایندهای سازمانی ضروری است.
٢٥,٢٠٩
٣٩
٦١٥
١٩٧
٥ ماه پیش