پرسش خود را بپرسید

would + verb چه تاثیری در زمان جمله داره؟

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٣٢

would + verb

 چه تغییری توی زمان جمله ایجاد میکنه؟
 

٤٤٨
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٢٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

استفاده از "would" به همراه یک فعل میتواند تأثیرات مختلفی بر زمان و معنی جمله داشته باشد. در اینجا به چند کاربرد رایج "would" اشاره میکنم:

1.گذشته ی فرضی:would برای بیان کاری که در گذشته به صورت فرضی انجام میشده استفاده میشود. مثلاً: •  . (اگر جواب را میدانستم، به تو میگفتم)if i new the answer,i would tell you.

2.عادت در گذشته: برای بیان کاری که به صورت عادت در گذشته انجام میشده است. مثلاً: • . (وقتی بچه بودم، هر روز بیرون بازی میکردم)when I was a child,I would play outside  every day.

3.درخواست مودبانه: would برای درخواستهای مودبانه استفاده میشود. مثلاً: •  Would you please close the door? (لطفاً در را میبندید)

4.تمایل یا اراده در گذشته : برای بیان تمایل یا ارادهای که در گذشته وجود داشته است. مثلاً: 

•   (دوست داشتم آن فیلم را میدیدم)i would like to have seen that movie.

5.شرطی نوع دوم: در جملات شرطی نوع دوم که یک شرایط فرضی و غیر واقعی را در زمان حال یا آینده بیان میکند. مثلاً: •  . (اگر ماشین داشتم، با ماشین به سر کار میرفتم.) If i had a car ,i woulld drive to work.

در هر یک از این موارد، "would" به همراه فعل به کار رفته و معنی خاصی به جمله میدهد که بسته به زمینه میتواند متفاوت باشد. این کلمه به تنهایی زمان جمله را تغییر نمیدهد، بلکه نحوه استفاده از آن در جمله است که تعیینکننده زمان و معنی جمله است.

٢٣,٠٤٣
طلایی
٣٥
نقره‌ای
٥٢٧
برنزی
١٩٤
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما