پرسش خود را بپرسید

فرق سه کلمه‌ی could با should با would چیست؟

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٩٣

could

should 

would

١,٠٦٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٦٩

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
Could :   

1. برای بیان توانایی انجام یک کار یا عدم آن در گذشته 2. برای نشان دادن احتمال می توان از could استفاده کرد؛ در شرایطی که وقوع عملی امکان پذیر است اما اجرایی ساختن آن قطعی نیست.

She could speak several languages

او می‌توانست به چند زبان صحبت کند.

Should : 

1.برای بیان نصحیت یا توصیه از Should استفاده می‌کنیم. در واقع برای اشاره به هر کاری که برای فردی سودمند است یا از نظر اخلاقی درست تلقی می‌شود، Should را به کار می‌بریم که در فارسی با «باید» یا «بهتر است» آن را ترجمه می‌کنیم. 2.برای بیان احتمالات و گمانه‌زنی نیز می‌توان از should در زبان انگلیسی استفاده کرد. کاربرد should در این شرایط برای بیان مواردی است که قطعیت آن‌ها ثابت نشده و هنوز با شک و ابهام درباره آن‌ها صحبت می‌شود. 

You should stop smoking.

باید دست از سیگار کشیدن برداری.

Would:  

1.برای   بیان تمایل،  قصد و نیت و   آرزو در گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.  2. در جملات شرطی به کار می‌رود. 3.از would همچنین برای بیان خواسته، درخواست و سوال مودبانه استفاده می شود.

I would like to go to the movies. 

من دوست دارم به سینما بروم.

١١,٦٧٩
طلایی
٩
نقره‌ای
١٨٣
برنزی
٦٧
تاریخ
٣ ماه پیش

از Could زمانی استفاده می شود که می خواهید در مورد عمل یا یک رویداد امکان پذیر صحبت کنید.

می‌تواند در گذشته، حال، یا آینده استفاده شود.
از Would برای صحبت در مورد یک وضعیت ممکن و فرضی استفاده می شود و اغلب هنگامی استفاده می‌شود که آن وضعیت قرار نیست رخ دهد.

می‌تواند در گذشته، حال، یا آینده استفاده شود.
از SHOULD در زمانی استفاده می شود که می خواهیم بگوییم عملی، مناسب یا بهترین کار است، یا اینکه گفته شود کسی باید کاری انجام دهد.می‌تواند در گذشته، حال، یا آینده استفاده شود.

١,١٦١
طلایی
٢
نقره‌ای
٣٤
برنزی
٩
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما