پرسش خود را بپرسید

ویژگی های یک متن تبلیغاتی

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٥٦

سلام دوستان 

ویژگی های یک متن تبلیغاتی  خوب 

چیا هستن ؟

با چه نوع جمله هایی یک تبلیغ خوب انجام بدیم ؟ خبری یا جمله ی  معمولی؟

٤,١٥٩
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١٩٠

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام و  وقت به خیر

به نظر بنده:

  1. می بایست جذب کننده باشه، یعنی حتی اگر شخص نخواست هم توجه ش رو به سمتش جلب کنه.  مثلا : "واستا ببینم". اینجا شخص ناخودآگاه جذب میشه ببینه برای چی باید بایسته؟
  2. باید از یک چیز جالب توجه، به یک چیز کارآمد برسه. مثلا، "واستا ببینم، چرا ... نخریدی" این احتمالا خوبی نیست، اما "واستا ببینم، ... رو یادت نرفته باشه؟"
  3. بیانگر نیاز شخص باشه، یعنی یا واقعا نیاز شخص باشه، یا در حالت غیراخلاقی، نیازی که برای شخص وجود نداره رو بهش تلقین کنه. مثلا. "واستا ببینم، فکر نمی کنی ممکنه بدون ...  سلامتی ت رو از دست بدی"
  4. باید این رو طوری بگه که مخاطب رو احمق فرض نکنه! این به نوع مخاطب بستگی داره. مثلا شما به یک کودک میگید: "واستا ببینم، نمی خوای خوشمزه ترین خوراکی دنیا رو بخوری؟" این برای کودک بسیار وسوسه انگیز هست، اما برای یک بزرگسال می تونه توهین تلقی بشه! چون یک بزرگسال می دونه "خوشمزه ترین خوراکی" نسبی هست.
  5. باعث بشه شخص حداقل یک بار امتحانش کنه! یعنی شخص بتونه با هزینه ی کمی تست ش کنه. خصوصا اگر واقعا کارآمد باشه یعنی مثلا ، "واستا ببینم، می دونستی می تونی فقط با هزار تومان،  یک طعم جدید رو تجربه کنی"
  6. این که در کنار بیان خوبی ها، بیان بدی های نداشتن اون چیز رو هم داشته باشه. یعنی همون وعده و وعید!
  7. نباید طولانی باشه، چون مردم این دوره و زمونه اصلا دوست ندارند چیزی که ناخواسته باهاش مواجه شدند رو زیاد تحمل کنند.
  8. این که از قول یک شخص مطمئن نقل بشه. مثلا اگر رامبد جوان بیاد و از مزیت های خوراکی شما بگه! مردم شاید کمتر بپذیرند، اما اگر مثلا فلان دکتر بیاد خوبی رو بگه، بهش متمایل تر می شن. مثلا آقای دکتر  فلانی : "فکرش رو نمی کردم یک روز بتونم سوسیس و کالباس سالم بخورم. " و البته مستندش کنه به یک  واقعیت علمی یا یک مستند. مثلا این که " تو می تونی ببینید سوسیس و کالباسی که می خوری چطوری تهیه می شه."
  9. برقراری نوستالژی! برای افراد می تونه بسیار جالب باشه. مثلا قراره یک خوراکی بفروشی ، می نویسی :"خوش طعم و ترد و دوست داشتنی". شخص از این نوشته برداشت "پفک نمکی" که  میشناسه می کنه. کسی هم نمی تونه بهت بگه که چرا تقلید کردی! یا کپی رایت رو رعایت نکردی.
  10.  البته این منحصر به نوستالژی نمی شه.  این که یک چیزی رو با خاطرات خوب شخص گره بزنی!  مثلا این که بچه ها اکثرا کاراکتر توت فرنگی کوچولوی رو میشناسند. بیاید و بگی،" یک توت فرنگی کوچولو، روی یک کیک گنده"
  11. استفاده از طنز! یعنی این که مخاطب رو با استفاده از چیزی که دوست داره جذب کنی و بعد بهش بقبولونی. مثلا، "واستا ببینم، چطور به تو گیره ندادند؟  گیره های کاغذ  ... بهت کمک می کنه برگه های کلاسورت رو صاف نگه داری" . مخاطب ناخودآگاه با شنیدم چطور به تو گیره ندادند یک حس طنز بهش دست می ده.
  12. این که بازی براش بسازی. حتی بهش اعتماد به نفس کاذب بدی که تو خیلی زرنگی. "واستا ببینم، ... و ... دعوا کردند، و ...  ازشون فیلم گرفته، به نظرت کی ازشون فیلم گرفته؟ جوابش رو بفرست و رایگان برنده ی ... باش. جواب رو هم کمی سخت بگذاری، ولی طوری که مثلا 60د درصد مردم بتونند حل ش کنند. اون  موقع ناخواسته ذهن شخص رو برای خودت کردی!
  13. و شاید از همه مهم تر، غیر مستقیم حرف ت رو بزنی و حس نصیحت کردن برای مخاطبت نسازی. مردم بدشون میاد اگر فکر کنند یکی داره خودش رو عاقل تر از اون ها می دونه! باید کاری کنی که حس کنند با پذیرش حرفت ، دارند یک کار منطقی می کنند. یا این که مثلا تو داری ضرر می کنی، اون زرنگند از  کم عقلی تو بهره می برند!!
تاریخ
٣ ماه پیش

 ویژگیهای یک متن تبلیغاتی خوب عبارتند از:   

۱.جذابیت:متن باید توجه مخاطب را به سرعت جلب کند.

۲.مرتبط بودن:محتوای تبلیغ باید برای مخاطب هدف مرتبط و معنادار باشد.

۳.اقناع کننده:  متن باید دلایل محکمی برای اقدام یا خرید ارائه دهد.

۴.خلاقیت:  استفاده از ایدههای نو و خلاقانه برای ماندگاری در ذهن مخاطب.

۵.فراخوانی به عمل:  تشویق مخاطب به انجام دادن عملی مشخص، مانند خرید یا تماس. 

برای نوع جملات، میتوانید از هر دو نوع جمله خبری و معمولی استفاده کنید، اما مهم این است که جملات:

  •   کوتاه و روشن باشند.

  • مزایای محصول و خدمات را به طور مستقیم بیان کنند.

  •احساسات  را برانگیزند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند.  

برای مثال، یک جمله تبلیغاتی میتواند اینگونه باشد:با محصول جدید ما ، هر روزتان را به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل کنید!" این جمله هم احساسات را برمیانگیزد و هم فراخوانی به عمل دارد.  

٢٥,١٢١
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٣
برنزی
١٩٧
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما