پرسش خود را بپرسید

ریشه ی کلمه ی " باگت "

تاریخ
٤ ماه پیش
بازدید
٧٥

نان باگت 
مال کدوم کشوره و 

ریشه ی کلمه ی " باگت " چیه ؟

٢,٠٤٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٨٠

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

جواب سؤال شما به خوبی در سایت زیر داده شده است:

https://kalleh.com/book/article/نان-باگت/#:~:text=تولد نان باگت و نقش,یادآور شکل نمادین باگت است).

در اینجا برای شما قسمتهایی از مطالب این سایت را کپی و پیست کرده‌ام👇

کلمه باگت از کلمه ایتالیایی «bacchetta» گرفته شده است. این کلمه «باتوم» ترجمه می‌شود (که یادآور شکل نمادین باگت است).

اما به طور کلی طبق روایت‌های موجود، نان باگت با دستور مجلس انقلابی فرانسه در سال ۱۷۹۳ و برای برابری میان مردم فقیر و غنی متولد شد؛ طبقه این دستور قرار شد همه مردم فرانسه فقط یک نوع نان بخورند.

اما نکته جالب دیگر در مورد باگت این است که انواع نان باگت بسیار تنوع دارد: اما اصلی‌ترین نوع نان باگت شامل نان باگت معمولی، باگت موله و باگت فارینه است.

نکته مهم اما این است که شاید همه این باگت‌ها از نظر طعم مشابه باشند اما تفاوت اصلی آنها در نحوه پختشان نهفته است. باگت معمولی همان نان فرانسوی قهوه‌ای طلایی است که اغلب همه جای دنیا آن را دیده‌ایم. باگت Moulée که به «نان قالب‌گیری شده» ترجمه می‌شود، توسط اجاق‌های صنعتی تولید می‌شود. در نهایت قبل از پخت این نان باگت، روی پوسته‌اش را با آرد می‌‎پوشانند.

* اگر مایل به داشتن اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید به سایتی که لینکش را در بالا گذاشتم رجوع کنید.

٣٢,٩٥٢
طلایی
٤٢
نقره‌ای
٧٨٢
برنزی
٢٢٦
تاریخ
٤ ماه پیش
عکس پرسش

نان باگت متعلق به کشور  فرانسه است . این نان باریک و بلند یکی از نمادهای معروف فرهنگی فرانسه به شمار میرود و حتی برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو نامزد شده است .  ریشه کلمه "باگت" به زبان فرانسوی برمیگردد و به معنای "چوبدستی" یا "باتون" است . این نام به شکل و ظاهر نان اشاره دارد که بلند و باریک است و شبیه به یک چوبدستی میباشد. در ابتدا، باگت با پوستهای خوش طعم و درونی حجیم و متراکم بود، اما با گذشت زمان و ترجیح مردم به پوسته تردتر، شکل آن به حالت کنونی تغییر یافت .

٢٥,١٢١
طلایی
٣٩
نقره‌ای
٦١٣
برنزی
١٩٧
تاریخ
٤ ماه پیش

پاسخ شما